۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در محکومیت ترور و اخاذی پژاک از مردم کردستان

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۸۱ بازدید
  • ۰

مردم کردستان به این واقعیت که گروهک (پژاک) شاخه حزب کارگران کردستان ترکیه (گروه تروریستی پ ک ک) در ایران است، واقفند. مردم کردستان به این امر که پ ک ک سالها است در یک رابطه دوستانه و همکاری با سیستم جاسوسی کشورهای مرتجع منطقه و غربی هست آگاهند.

پژاک بخشی از سیاست پ ک ک در خدمت دوستی با اسرائیل، رقابت با احزاب و جریانات ناسیونالیست کرد و بهبود موقعیت خود در رقابت این احزاب در منطقه است. ربودن و فرستادن جوانان و نوجوانان کرد ایرانی و سربازگیری برای پ ک ک، نا امن کردن منطقه همه و همه قرار است به این هدف خدمت کند.
علاوه بر این پژاک اخیرا مستقیما دست به سرگردنه گیری و باجگیری، بخصوص در مناطق مریوان و اورامانات زده است. ترور”سوران اختر” یکی از کارگران روستای “رووار”  اورامانت، بدلیل ناتوانی در پرداخت باج بیشتر به پژاک در روز روشن، و به شهادت کسانی که بی  اطلاع از نقشه افراد مسلح پژاک او را به دام این دارو دسته فاشیست می اندازند، آخرین جنایت این باند تروریست است. تیرباران و قتل “سامان دانشور” زحمتکش دیگری از اهالی “گویزه کوره” مریوان که بخاطر پی بردن به ماهیت تروریست ها صفوف پژاک را ترک کرده و به روستای خود برگشته بود، یکی دیگر از جرائم جنایتکارانه این باند در همین مدت است.
این دست درازی شرورانه به زندگی و امنیت مردم زحمتکش مریوان و اورامانات، برای مردم کردستان قابل قبول نیست. کم ترین پاسخ این جنایات، طرد و بیرون کردن این باند وحشی از محل کار و زندگی مردم و برگرداندن آنها به قندیل و جایی است که از آنجا برخاسته اند.
آزادی و امنیت و سلامت مردم کردستان، حق آنها است. پایمال کردن این حق ابتدایی توسط دارو دسته  پژاک به هیچ وجه قابل تحمل نیست. تجاوز به جان و مال و حقوق مردم کردستان توسط پژاک دست کمی از توحش و کشتار و ترور دستگاه های جنایتکار اربابانشان نظیر عربستان و اسرائیل ندارد و باید علیه آن ایستاد!
ما مردم کردستان، خواهان خاتمه دادن به حضور نظامی این باند گروکش و باجگیر و پایان دادن به نا امن کردن زندگی مردم در کردستان و آزار و ترور مردم زحمتکش هستیم. ما همصدا با  زحمتکشان مریوان و اورامانات، خواهان معرفی و مجازات قاتلین “سوران اختر” و “سامان دانشور”هستیم. کردستان باید از وجود باندهای مسلح ضد آزادی و ضد امنیت و سلامت جامعه، پاک شود.
اخاذی از مردم، زورگوی و تهدید و ارعاب، ترور و اذیت و آزار به جرم مخالفت، شنیع و محکوم است و عاملین چنین اعمالی باید افشا، منزوی و طرد گردندند.
ما از همه مسئولان و سازمان های ملی و بین المللی، توقع داریم علیه زورگویی و اخاذی پژاک و از جمله دو مورد ترور اخیر این جریان، ایستاده  و رسما آنرا محکوم کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *