۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در دیاربکر، با خشونت علیه زنان مبارزه می‌کنیم

در دیاربکر، با خشونت علیه زنان مبارزه می‌کنیم

  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۹۲ بازدید
  • ۰

در حالی که خشونت علیه زنان ابعاد گسترده ای در ترکیه گرفته زنان در پاسخ به این خشونت ها مبارزه و آگاه سازی را انتخاب کرده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دجله، پدیده ی خشونت علیه زنان در سراسر ترکیه به یک معضل بزرگ و رو به رشد تبدیل شده و در مناطق کردنشین این کشور نیز برخی از خانواده ها با این مشکل دست به گریبان هستند.
در اولین ماه سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۲ زن و در هفته اخیر در شهر دیاربکر چهار زن کشته شده اند. گلتن کشناک یکی از دو رهبر حزب صلح و دموکراسی و نامزد این حزب در انتخابات شهرداری ها در حوزه ی دیاربکر، در این زمینه گفت: این خشونت علیه زنانی است که به سوی آزادی گام بر می دارند و هر حمله و خشونتی دلیلی برای مبارزه است. متاسفانه در ترکیه هر روز خشونت علیه زنان در حال افزایش است در اولین ماه سال ۲۰۱۴ دوازده زن و در هفته ی اخیر تنها در شهر دیاربکر چهار زن کشته شده اند.
گلتن کشناک در مورد این خشونت ها ارزیابی خود را چنین مطرح کرد: این جنایات بسیار ناراحت کننده است. این ها حمله به اراده ی زنانی است که به سوی آزادی گام بر می دارند. قتل هر زن دلیلی برای مبارزه است. باید هم در سطح داخلی با این جنایات مبارزه کرد و هم با سازماندهی زنان فعالیت های بیشتری در سراسر ترکیه انجام بدهیم. این موضوع قطعا در اولویت های ما خواهد بود. کیشناک خطاب به زنان گفت: این را باید بدانیم که این خشونت ها برای هرکسی ممکن است رخ دهد و هر خشنونتی علیه یک زن را علیه خود بدانیم و خود را جدا تصور نکنیم. این مشکل همه ی شهر دیاربکر است.بعد از وقوع این جنایات چگونگی برخورد با آنها نیز بسیار مهم است و مهم تر روشهای جلوگیری از آن است. ما در حوزه کارمان دو بخش جداگانه داریم و بر اساس آن اقدام خواهیم کرد. یکی حوزه تدابیر برای پیشگیری از این وقایع است و دیگری سازماندهی زنان. زنان مورد خشونت بدانند تنها نیستند و سایر زنان همراه آنها مبارزه خواهند کرد.
کشاناک بنا به پیشنهاد اوجالان در حوزه ی دیاربکر نامزد احراز پست شهرداری شهر بزرگ دیاربکر شده و برخی از تحلیل گران سیاسی ترکیه بر این باورند که وی به هر حال به خاطر نفوذ سازمانی پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی، پیروز میدان خواهد بود. در مقابل این تحلیل گران، گروهی نیز بر این باورند که عدم آشنایی وی به زبان کُردی پاشنه آشیلی است که می تواند وی را از رسیدن به این پست باز بدارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین