۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری اسلامگرایان و هواداران پ.ک.ک ۱ کشته بر جا گذاشت

درگیری اسلامگرایان و هواداران پ.ک.ک ۱ کشته بر جا گذاشت

  • ۱۳ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

چند ماه پس از درگیری های دیاربکر، آگری و یوکسک اُوا، این بار اسلامگرایان و هواداران پ.ک.ک در باتمان درگیر شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی kanalDترکیه، گروهی از جوانان وابسته به حزب اسلامگرای مطالبه ی آزاد (حُر داوا پارتیسی) در شهر کردنشین باتمان و در محله ی نفتی های این شهر، با استفاده از سلاح کلاشینکف به سوی جمعیت حاضر در جشن عروسی آتش گشودند و این اقدام آنان منجر به کشته شدن یک جوان و مجروح شدن ۳ کودک شد.
گلتن کشاناک از رهبران حزب صلح و دموکراسی در مراسم تدفین جوان کشته شده اعلام کرد:« دامن سران حزب مطالبه ی آزاد به خون این جوان آلوده است و آنان نمی توانند این اقدام ددمنشانه را به هیچ شیوه ای توجیه کنند و باید در مقابل عدالت و مردم پاسخگو باشند.»
هواداران حزب صلح و دموکراسی در این خصوص چنین گزارش داده اند که چند جوان وابسته به حزب اسلامگرای مطالبه آزاد در حال پخش اعلامیه ی های حزبی خود بوده اند که تعدادی از هواداران حزب صلح و دموکراسی و پ.ک.ک آنان را تهدید کرده و از آنان خواسته اند اعلامیه پخش نکنند. این افراد نیز پس از چند دقیقه با یک خودرو سواری، به سوی ضیافت عروسی چند خانواده ی نزدیک به پ.ک.ک آتش گشوده اند.
حزب مطالبه ی آزاد در این خصوص اطلاعیه ای منتشر کرده و اعلام کرده است:«در محله ی نفتی ها در باتمان چهل نفر از هواداران پ.ک.ک با چماق، زنجیر و برخی ادوات دیگر به تعدادی از اعضای حزب ما حمله ور شده و آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرا رداده اند و حادثه ی تیراندازی، نیم ساعت پس از این ماجرا روی داده و هیچ ربطی به حزب ما ندارد. ضمن محکوم نمودن این اقدام منفور، برای جوان از دست رفته مغرفت الهی طلب کرده و اعلام می کنیم که این اقدام غیرانسانی هیچ ارتباطی با اعضا و هواداران حزب ما ندارد.»
اسلامگرایان کُرد و هواداران پ.ک.ک امسال در دانشگاه دجله دیاربکر به مدت چند روز درگیری شدند و چند هفته پیش نیز ساختمان های حزب مطالبه ی آزاد در یوکسک اُوا و آگری از سوی هواداران پ.ک.ک به آتش کشیده شد.
حزب مطالبه ی آزاد برآمده از یک جریان تندرو دینی به نام حزب الله است که در دهه ی نود درگیری های تندی بین آنان و هواداران پ.ک.ک در گرفت و صدها تن از طرفین در آن درگیری ها کشته شدند. حزب مطالبه ی آزاد هم اکنون رویه ی متعادلی را در پیش گرفته و اعلام نموده که حاضر است با پ.ک.دیدار کرده و به اختلافات گذشته پایان دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *