۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمله مشترک داعش و پ.ک.ک به ترکمن ها

  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۲۶ بازدید
  • ۰

در عراق، پ‌ک‌ک و داعش حملاتی را علیه ترکمن‌ها آغاز کردند. سازمان های تروریستی که از یک مرکز مدیریت می شوند، پس از کرکوک، ترکمن ها را در توژورماتو قتل عام کردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، نیروهایی که تلاش می کنند «بازپس گیری اراضی اشغال شده توسط داعش با پ.ک.ک» در سوریه را اجرا کنند، اکنون در عراق بازی متفاوتی را امتحان می کنند. دو سازمان تروریستی علیه ترکمن ها در کرکوک و اطراف آن اقدام کردند.

پس از اینکه احمد طاهر، رئیس اداره امنیت جبهه ترکمن عراق (ITC) در سوم مارس در اثر ترور بمب توسط اعضای پ ک ک در کرکوک ترور شد، این بار «روی دیگر سکه» داعش روی صحنه رفت و چوپان ترکمن را کشت. آنها در توژورماتو ربوده بودند.

چوپان علی اکبر که حدود یک هفته پیش در حوالی کوه مرسی علی در ولسوالی توژورماتو محل زندگی ترکمن ها توسط تروریست های نقابدار داعش ربوده شده بود، بر اثر بریدگی گلویش کشته شد.

دفتر سیاسی جبهه ترکمن عراق با اعلام خبر قتل اکبر خاطرنشان کرد که سازمان تروریستی داعش سیاست ارعاب مردم منطقه را دنبال می کند.

دولت مرکزی با تاکید بر لزوم تامین امنیت بهتر در منطقه توژورماتو استان صلاح الدین و کرکوک، از دولت مرکزی خواست تا توژورماتو و مناطق اطراف آن را تقویت کند.

در این بیانیه که از کشته شدن ۲ نفر ترکمن در حملات ۱۰ روز گذشته سازمان های تروریستی خبر می دهد، آمده است که هر دو پ ک ک و داعش دو روی یک سکه هستند.

سازمان تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تمامی استان های موصل، صلاح الدین و الانبار عراق و همچنین برخی از استان های دیالی و کرکوک را تصرف کرد و طی سال ها این مناطق از این سازمان پس گرفته شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق در ۹ دسامبر ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما حملات این گروه در مناطق روستایی استان ها ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین