۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • حضور گروهک تروریستی پ.ک.ک مانع روشن شدن قتل های عمد در شنگال می شود

حضور گروهک تروریستی پ.ک.ک مانع روشن شدن قتل های عمد در شنگال می شود

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۲۰۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : حضور گروهک تروریستی پ‌ک‌ک در شنگال همچنان مانع برقراری نظم و امنیت اجتماعی است. بسیاری از پرونده های جنایی روشن نشده است. همه صاحب اسلحه هستند و قتل ها حل نشده است.
و پ ک ک افرادی را که مرتکب قتل می شوند جذب می کند وانها را به مناطق دور دست می فرستد و مانع روشنگری قتل ها می شود

مقام حزب دمکرات کردستان (PDK) شنگال در بیانیه ای اعلام کرد که عاملان بسیاری از قتل ها به دلیل قدرت گروه های مسلح در شنگال نمی توانند روشن شوند.

موارد قتل و آدم ربایی به طور مداوم در شنگال اتفاق می افتد، بنابراین آوارگان شنگالی می ترسند به مکان های خود بازگردند.

سیلمان حسن، مسئول پ.د.ک شنگال، در این باره گفت: «در هر منطقه ای که قانون وجود ندارد، حوادثی مانند قتل و آدم ربایی وجود دارد. مهمتر از همه، مردم ساکن در این منطقه اکنون در مواجهه با این شرایط ناراحتی زیادی را تجربه می کنند. مهمترین چیز این است که گروه های مسلح در منطقه و در مناصب قدرت از پیدا شدن و افشای مسئولین این حوادث غیرقانونی جلوگیری کنند. به ویژه به نهادهای رسمی اجازه نمی دهند که این گونه موارد را به طور سالم بررسی کنند.

سیلمان حسن در ادامه اظهارات خود چنین می‌گوید: «به دلیل فقدان قوانین، مدام در شنگال افراد ملکی کشته می‌شوند. دولت بغداد کنترلی بر شنگال ندارد. این مکان ها بیشتر تحت کنترل گروه های مسلح پ ک ک  است و به میل خود مرتکب جنایت می شوند. در حال حاضر نیروهای گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) بیش از نیروهای رسمی پلیس در شنگال فعال هستند. پس از یک حادثه، وقتی نیروهای پلیس می‌خواهند جنایتکار را دستگیر کنند و به قانون معرفی کنند، این گروه‌های مسلح اجازه این کار را نمی‌دهند، بنابراین اجازه برقراری نظم عمومی در شنگال را نمی‌دهند.
این مقام پ.د.ک با اشاره به اینکه نیروهای پلیس به دلیل نفوذ گروه های مسلح در شنگال نتوانستند کار خود را به درستی انجام دهند، ادامه داد: عاملان بسیاری از حوادث ناشی از این گروه های مسلح را نمی توان روشن کرد و به مراجع قضایی معرفی کرد. به همین دلیل، نگرانی دائمی در میان پناهجویان شنگالی وجود دارد و آنها برای بازگشت به محل زندگی خود مردد هستند. به دلیل چنین شرایطی، نمی توان به ثبات امنیتی در شنگال دست یافت.

مهما خلیل، نماینده پارلمان عراق که نظر خود را در همین زمینه در میان گذاشت، خاطرنشان کرد: توافقنامه ای که بین اقلیم کردستان و دولت عراق برای عادی سازی شنگال امضا شده است، باید هر چه سریعتر اجرایی شود. . بر این اساس باید زمینه را فراهم کرد تا آوارگان شنگالی با آسودگی خاطر به محل زندگی خود بازگردند. به همین دلیل گروه های مسلح حاضر در اینجا باید از شهر دور شوند. آنها همچنین باید به تصمیمات مردم شنگال احترام بگذارند. این ضروری است که تصمیم پارلمان عراق برای ورود به شنگال و نیروهای غیرقانونی برای تخلیه شنگال باید محقق شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *