۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب عدالت و توسعه با کردها صادق نیست

  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰

اُندر بر این باور است که خارج کردن واژه های کُرد و کردستان از صورتجلسه های مجلس ملی ترکیه نشانه ی عدم صداقت حزب اردوغان در مواجهه با کردها و مذاکرات صلح است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی اوزگور گوندَم، سرّی ثریا اُندر نماینده ی استانبول و از اعضای هیات ملاقات با اوجالان که دیروز با رهبر زندانی پ.ک.ک به مدت سه ساعت ملاقات کرده بود، به خبرنگاران گفت:« یکی از مشکلات مهم ما در مذاکرات صلح، مساله ی آینده ی اعضای پ.ک.ک و شیوه ی مشارکت آنان در فعالیت های سیاسی ترکیه است. ما با جناب اوجالان بر سر این موضوع صحبت کردیم و ایشان بر این باورند که چنین مشکل مهمی با اقدامی به نام اعلام عفو، قابل حل نیست و عفو نمی تواند راهگشا باشد. بلکه لازم است با استفاده از راهکارهای قانونی و تدوین یک متن روشن و قاطعانه به نام قرارداد اجتماعی صلح، تکلیف همه ی این مسائل روشن شود.»
اُندر در ادامه افزود:« ترکیه در یک بحران سیاسی جدی قرار گرفته است و تمام شواهد نشان می دهند که رفتار دور از جدیت دولت اردوغان و تعلل در حل معضل کردها، می تواند مذاکرات صلح را به بن بست برساند و جناب اوجالان نیز بر این باور است که در صورتی که این مذاکرات بدون نتیجه به پایان برسد، مسئولیت آن بر گردن دولت خواهد بود. ما معتقدیم که حزب عدالت و توسعه در برابر کردها صادق نیست و یکی از مصادیق آن نیز این است که این حزب در مجلس ملی ترکیه، در تمام صورتجلسه هایی که واژگان کُرد و کردستان به کار رفته، دست برده و این دو واژه را از متن خارج کرده است».
اُندر در پایان از این موضوع خبر داد که اوجالان در ملاقات دیروز، حمایت خود را از اعلام خودگردانی در سه منطقه ی کردنشین سوریه اعلام کرده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین