۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تضاد فکری عبدالله اوجالان با شورای رهبری پ ک ک

تضاد فکری عبدالله اوجالان با شورای رهبری پ ک ک

  • ۲۲ دی ۱۳۹۲
  • ۲۵۹ بازدید
  • ۰

عبدالله اوجالان سخنان رییس شورای رهبری پ.ک.ک در مورد لابی ارامنه و تشبیه آن به دولت در سایه و نهادهای تحت تاثیر ناتو را نقض کرد
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شورای رهبری جدید پ ک ک و پژاک از همان ابتدا مخالف رویکرد و خط مشی اوجالان در مذاکرات با دولت ترکیه بودند، ولی تا کنون هیچ موقع مخالفت خود را نمایان نکرده است.
عبدالله اوجالان امروزه ابزار مناسبی برای دولت اردوغان تبدیل شده است و استراتژی پ ک ک را در خصوص کُردها به نحوه احسن انجام می دهد. حزب صلح و دموکراسی را که از احزاب طرفدار پ ک ک می باشد در مذاکرات امرالی نقش رابط بین اوجالان با سران پ ک ک می باشد، اما برخی اوقات رفتارهای سران این حزب حکایت از آن دارد که نماینده گان این حزب مذاکراتی پنهانی و پشت پرده با دولت ترکیه دارند! وکلای قاونی اوجالان برای ملاقات با موکل خود با مخالفت دولت ترکیه روبرو می شوند ولی سران حزب صلح و دموکراسی هر لحظه اختیار کنند می توانند با اوجالان ملاقات نمایند.
نماینده گان حزب صلح و دموکراسی در آخرین دیدار خود با عبدالله اوجالان پیامی از سوی وی منتشر کرده اند که این پیام با رویکرد و خط مشی رهبران پ ک ک در تناقض است .در این دیدار، تأکید اوجالان بر روند ادامه‌ی روابط با ارمنی‌هاست. این تأکید اوجالان از آنجا ناشی می‌شود که چند روز پیش بسه هوزات از سرکردگان پ‌ک‌ک، از لابی ارامنه سخن گفته بود و آنها را بعنوان بخشی از سیستم صهیونیستی عنوان کرده بود که بلافاصله واکنش ارمنی‌های ترکیه را بدنبال داشت. در این دیدار اوجالان تأکید خاصی بر این موضوع داشته و به شدت پ‌ک‌ک و بسه هوزات را مورد انتقاد قرار داده و دستورداده از این پس اجازه ندهند با رسانه‌ها مصاحبه کند. در ضمن اوجالان برای تداوم این رابطه که سال‌ها اوجالان و پ‌ک‌ک به نفع خود از آن استفاده کرده‌اند؛ گفته که نامه‌یی مفصل به ارمنی‌ها می‌نویسد و از آنها عذرخواهی می‌کند.
اوجالان و پ‌ک‌ک سال‌هاست بر روی موضوع قتل‌عام ارمنی‌ها مانور می‌دهند و به نفع خود از آن بهره‌برداری می‌کنند. درحقیقت بعنوان یک حق‌السکوت در مقابل دولت از آن استفاده کرده‌اند. چراکه پ‌ک‌ک و اوجالان تاکنون کوچکترین خدمتی به کُردها نکرده چه برسد به ارامنه.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین