۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • تقسیمات درون پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن در سوریه به مرز دستگیری و حذف فیزیکی رسیده است

تقسیمات درون پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن در سوریه به مرز دستگیری و حذف فیزیکی رسیده است

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۳۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، امروز دوشنبه یک منبع آگاه کُرد فاش کرد که در داخل گروه تروریستی پ‌ک‌ک و شاخه‌های آن در سوریه بر سر ادامه رابطه با آمریکایی‌ها و حکومت سوریه اختلاف‌هایی وجود دارد و خاطرنشان کرد: درگیری گسترش یافته و به حدی رسیده است که دستگیری و انحلال فیزیکی در درون صفوف کادرهای گروهک به راه انداخته است.

این منبع که به دلایل امنیتی ترجیح داد نامش فاش نشود گفت: «دو جریان در داخل پ‌ک‌ک و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و همچنین حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در رابطه با تداوم رابطه با آمریکایی ها و حکومت سوریه وجود دارد.

وی افزود: جریانی از رهبران قندیل که از ترکیه هستند،اصرار دارند که به آغوش حکومت سوریه بازگردند.

این جریان می‌خواهد بدون هیچ توافقی در قانون اساسی که حقوق مردم کرد در سوریه را تضمین کند، در ازای کسب امتیازات مادی برای ادامه بقای پ.ک.ک در سوریه، مانند دوران حافظ‌ اسد، به نظام بازگردد.

این منبع توضیح داد: «این جریان توسط جمیل بایک، یکی از اعضای بدنه رهبری سیستم KCK (چتر سازمانی همه تشکل‌ها و شاخه‌های گروه تروریستی پ.ک.ک و سایر حامیان در داخل رهبری در وهله اول برای منافع شخصی.”می‌شود.

این منبع خاطرنشان کرد: این جریان دستورات خود را از ایران دریافت می کند و از دوران حافظ اسد با رژیم ارتباط نزدیک دارد و می خواهد رابطه خود را به گونه ای حفظ کند که چهره خود را در مقابل حفظ کند. از حامیانش در سوریه.”

وی خاطرنشان کرد: این جریان بر این باور است که در صورت عدم تلاش واشنگتن برای حذف نام پ.ک.ک از فهرست تروریسم یا به رسمیت شناختن سیاسی شاخه های آن، ادامه رابطه با طرف آمریکایی و ائتلاف بین المللی هیچ فایده ای ندارد.

این منبع کرد سوری تصریح کرد: از سوی دیگر جریان دیگری در پ ک ک وجود دارد که از کردهای سوریه هستند و ترجیح می دهند با آمریکایی ها و ائتلاف بین المللی رابطه راهبردی برقرار کنند و به سوری ها اعتماد ندارند.

وی افزود: این جریان پیروزی پروژه مدیریت خودمختار و همچنین نیروهای SDF را منوط به ماندن آمریکایی‌ها در منطقه می‌داند و تحکیم روابط با واشنگتن را تضمین واقعی کردها و بقیه می‌دانند. از این مولفه ها در سوریه آینده به حقوق قانونی خود دست خواهند یافت.»

این منبع تایید کرد: «این جریان توسط مظلوم عبدی که اهل کوبانی و نزدیک به ائتلاف بین‌المللی است و دیگرانی از PYD و اداره خودمختار رهبری می‌شوند و می‌بینند که بازگشت حکومت در سوریه پایان کارشان خواهد بود.

وی توضیح داد: «جریان کادر شمال سوریه در گروهک علنی نیست و نمی تواند با جریان بایک مقابله کند و یا سد راه آن باشد، اما از سوی دیگر، جریان شمال سوریه از حمایت این جریان برخوردار است. آمریکایی ها و ائتلاف بین المللی از بازگشت نظام سوریه به منطقه جلوگیری کنند».

این منبع ادامه داد که «جنبش قندیل ده‌ها کادر کردهای سوریه را که دستورات بایک را که حریم سوریه و منافع مردم آن در سوریه را در نظر نمی‌گیرد، رد کرده‌اند، انحلال، دستگیر و تبعید کرده است. ”

ناظران کرد پ‌ک‌ک را گروهی مشکل‌ساز می‌دانند که در هر کجا که ساکن شود، چه از طریق مداخله مستقیم و چه از طریق شاخه‌های خود، برای مردم کرد فاجعه به بار می‌آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین