۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تسلیم اعضای پ ک ک به ارتش ترکیه

  • ۲۵ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۰

منابع خبری در ترکیه از تسلیم شدن پنج تن از اعضای گروهک تروریستی پ ک ک به ارتش در جنوب این کشور خبر دادند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : با شروع فصل سرما و مشکلات بیش از حد آن اعضای پ ک ک و پژاک در فکر راه فراری از گروهک بوده حتی بسیاری از آنان راضی به تسلیم در برابر نیروهای نظامی و امنیتی هستند . در تاریخ ۱۳ نوامبر نیز ۱۳ تن از اعضای پ ک ک به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم شدند. ۶ تن زن و ۷ تن از آنها مرد بودند؛ این افراد در منطقه‌ سلوپی از توابع شرناخ ترکیه،توانستند از فرقه رها یافته و خود را تسلیم نیروهای امنیتی بکنند.
خبرگزاری های ترکیه دیروز اخبار جدیدی از تسلیم گروه دیگری از اعضای پ ک ک منتشر کرد . این منابع اعلام کردند پنج تن از اعضای « پ ک ک » از جمله دو زن روز یکشنبه خود را به نیروهای ارتش ترکیه در شهر سیلوپی واقع در استان سیرناک تسلیم کردند .

به گزارش خبرگزاری شین هوا از آنکارا، رجب طیب ادوغان نخست وزیر ترکیه از اعضای پ ک ک خواستهاست سلاح های خود را با هدف پایان دادن به خشونت ها زمین بگذارند.
مقامات ترکیه مذاکرات صلحی را در اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی با سران حزب کارگران کردستان ترکیه آغاز کردند. مذاکراتی که به آتش بسی در ماه مارس منجر شد به طوری که اعضای این گروه به پایگاه خود در شمال عراق بازگشتند.
در درگیری های میان ارتش ترکیه و پ ک ک بیش از ۴۰ هزار تن کشته شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *