۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریست های پ.ک.ک مردی را در سوئیس شکنجه کردند و از کشور فرار کردند

تروریست های پ.ک.ک مردی را در سوئیس شکنجه کردند و از کشور فرار کردند

  • ۲۰ دی ۱۴۰۰
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس گزارش یک روزنامه سوئیسی که روز یکشنبه منتشر شد، اعضای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در سوئیس مردی را که مظنون به ارتباط با مقامات ترکیه بودند، شکنجه کردند.

قربانی که نام خود را به آیدین ک. تغییر داده و در یک پیتزا فروشی در شهر بیل واقع در شمال غربی پایتخت برن کار می کند، بیش از شش ساعت توسط شش عضو پ ک ک مورد بازجویی قرار گرفت و آنها او را تهدید به کشتن کردند. برنر سایتونگ گفت.

در کیفرخواست تهیه شده توسط دادستان آمده است که شش عضو پ ک ک در ماه مه ۲۰۱۹ مرتکب طیفی از جنایات از جمله “رفتار بی رحمانه”، “شکنجه، “کتک زدن” و “اعتراف اجباری” در انبار یک رستوران شده اند. تبانی ادعایی بین مقامات سوئیسی و PKK.

گزارش شده است که اعضای پ.ک.ک آیدین ک. را متهم کرده اند که نام صاحب پیتزا فروشی را که در ترکیه به دلیل ارتباط با پ.ک.ک بازداشت شده است به مقامات ترکیه ارائه کرده است – ادعایی که قربانی آن را رد می کند.

در این گزارش با استناد به کیفرخواست آمده است که آنها ظاهراً یک آیدین ک. پابرهنه را دو بار به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر رستوران حبس کردند. در ادامه این بیانیه آمده است که آنها بارها تهدید کرده اند که «همه استخوان های او را خواهند شکست، تکه تکه می کنند و تا صبح روز بعد در فریزر می گذارند».

بر اساس این گزارش، اعضای پ‌ک‌ک عکس‌های فرزندانش را نیز به او نشان داده و تهدید به آسیب رساندن به خانواده‌اش کرده‌اند.

دنیز د.، یکی از اعضای به اصطلاح ارشد گروه تروریستی در سوئیس، آیدین ک. را تهدید کرد تا او را برای اعتراف به اتهامات آنها و همکاری با او دستکاری کند.

همچنین رئیس واحد موسوم به “شکنجه” دنیز د. گزارش شده است که یک چاقو به دست گرفته و یکی از مظنونان به ساق پای قربانی ضربه زده است.

چهار نفر از شش مظنونی که در این شکنجه شرکت داشتند محاکمه شدند، در حالی که دنیز د. و یک مظنون ناشناس دیگر از کشور گریختند.

در این گزارش، اقدامات مقامات سوئیسی در این پرونده “مشکوک” توصیف شده است، مقامات مسئول فرار دنیز د. و دیگر فراری را که همچنین یکی از اعضای به اصطلاح ارشد سازمان تروریستی است، مقصر دانسته است.

کورت پلدا روزنامه نگار با بیان اینکه فرار آنها “تصادفی نبود” گفت: “یک مقام فدرال که از حادثه در پیتزا فروشی خشمگین شده بود، با رهبری پ.ک.ک سوئیس تماس گرفت و هشدار داد. سپس دنیز دی. به سرعت چمدان های خود را بست و در خارج از کشور ناپدید شد. ”

در این گزارش آمده است: “دادستان عمومی مسئول بیل در ابتدا فقط دستور تعقیب و گریز در سراسر کشور را صادر کرد، و بنابراین دنیز د. توانست فرار کند. نشانه های زیادی وجود دارد که مقامات نمی خواستند پ ک ک را آشکارا افشا کنند.”

عدم به رسمیت شناختن پ.ک.ک توسط سوئیس به عنوان یک سازمان تروریستی، انتقادات زیادی را برانگیخته است زیرا این کشور به “پناهگاه امن” تروریست ها تبدیل شده است.

پ‌ک‌ک و هوادارانش حملات و تجمعات خشونت‌آمیز زیادی را با هدف هدف قرار دادن جامعه ترکیه در اروپا انجام دادند. در سال ۲۰۲۰، حامیان این گروه تروریستی مساجد و مغازه های متعلق به جامعه ترک در آلمان را تخریب کردند. حوادث مشابهی نیز در بلژیک و سوئیس گزارش شده است.

ترکیه مدت‌هاست که مقامات اروپایی را به دلیل تحمل پ‌ک‌ک در کشورهایشان مورد انتقاد قرار داده و آنها را برای اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه فعالیت‌های تبلیغاتی، جذب نیرو و جمع‌آوری کمک مالی این گروه تحت فشار قرار داده است. پ‌ک‌ک علی‌رغم موقعیت خود به عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی، از آزادی نسبی در شهرهای اروپایی برخوردار بوده و حضور ویژه‌ای در آلمان دارد. حامیان پ‌ک‌ک اجازه دارند در آلمان که محل سکونت حدود ۵ میلیون ترک تبار از جمله کردها است، گردهمایی، جذب شبه‌نظامی و جمع‌آوری کمک مالی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *