۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه ی تند حزب دموکرات کردستان علیه پ.ک.ک و اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

بیانیه ی تند حزب دموکرات کردستان علیه پ.ک.ک و اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

  • ۴ اسفند ۱۳۹۲
  • ۴۰۲ بازدید
  • ۰

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق اظهارات برخی از سران پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه PYD علیه حزب دموکرات را تهمت و تبلیغات بی اساس خواند و آنها را به سرپوش گذاشتن بر واقعیات سوریه متهم کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جعفر ایمنکی سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: کردستان سوریه تنها متعلق به یک حزب نیست. توافقنامه ی اربیل چهارچوبی معقول برای رسیدن به اتفاق آراء ملی بود از این رو باید این توافقات به عنوان مرجعی برای همه احزاب در مناطق کردنشین سوریه مورد استفاده قرار گیرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: مدتی است در شبکه های تلویزیونی و رسانه ها ی شاخه های تندرو PKK و PYD اتهامات بی اساسی به حزب دموکرات کردستان عراق نسبت می دهند و اظهارات بی پایه ای درباره کنگره ملی کُرد و روند صلح در ترکیه ارائه می دهند و در تلاشند تا واقعیات کردستان سوریه را خلاف آن چیزی که هست، جلوه دهند.
حزب دموکرات کردستان عراق، اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه را یک حزب اقماری دانسته که پ.ک.ک از طریق آن می خواهد سیاست های خاص خود را در مناطق کردنشین سوریه پیاده کند که در نهایت به اتحاد کردهای این کشور لطمه می زند. سخنگوی حزب دموکرات کردستان رد و بدل کردن نامه میان بارزانی و اوجالان از سوی لیلا زانا را نشانه همکاری و همصدایی میان آنها دانسته و هشدار داد که نباید کسی درباره آن اظهارنظر کند.
سخنگوی حزب دموکرات در این بیانیه در اشاره به حمایت حزب دموکرات از کردهای سوریه می گوید: موضع حزب دموکرات کردستان عراق موضعی لایتغیر بوده و هرگز عملکرد و مواضع حزب اتحاد دموکراتیک سوریه که در این اواخر اغلب همچون احزاب توتالیتر و تمامیت خواه به سوی سیاستی تکروانه و تحمیل رهبری و سیاست خود بر دیگران تمایل دارد و تحت حمایت بعضی افراد مشخص از رهبران پ.ک.ک دست به تبلیغاتی بی اساس زده است، بر سیاست های ما تأثیری نخواهد داشت.
وی می گوید: کردستان سوریه متعلق به یک حزب خاص نیست و توافقنامه اربیل چهارچوبی معقول برای رسیدن به توافق ملی در میان کُردهای سوریه است و از این رو باید این توافقنامه به عنوان مرجعی برای هه احزاب کردستان سوریه باشد.
وی اظهارنظر پ.ک.ک و PYD درباره مواضع حزب دموکرات پیرامون کنگره موسوم به کنگره ملی کُرد را تبلیغات رسانه ای علیه این حزب و تلاش برای تحمیل شروط به طرفی خاص عنوان کرده و آن را مانع تشکیل کنگره عنوان کرده است.
سخنگوی حزب دموکرات سفر بارزانی به دیاربکر(آمد) را برای تسهیل روند صلح ترکیه عنوان کرد اما یکی از شاخه های پ.ک.ک را به تلاش برای ناموفق ماندن پروسه صلح متهم کرد چراکه به گفته وی برقراری صلح به نفع این شاخه نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین