۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • بافل و قباد طالبانی تحت فشار مظلوم عبدی و پ.ک.ک هستند

بافل و قباد طالبانی تحت فشار مظلوم عبدی و پ.ک.ک هستند

  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

مسئول سابق اتحادیه میهنی: از خود بافل طالبانی می خواهیم در مورد گزارش آژانس آمریکایی توضیح دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان، هدف قرار دادن مظلوم عبدی، سرکرده نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، تنش‌های داخلی را در اتحادیه میهنی کردستان عمیق‌تر کرده است، به‌ویژه که رهبری این حزب تحت فشار عبدی و پ‌ک‌ک قرار دارد.

روابط پ.ک.ک و مظلوم عبدی با اتحادیه میهنی کردستان در روزهای اخیر به سردی گراییده است، هرچند رسانه ها نشان می دهند که حمله به فرودگاه سلیمانیه تأثیری بر آنها نداشته است.

بافل و قباد طالبانی با کمپین تبلیغاتی و وعده یافتن کسانی که به ترکیه کمک کردند، سعی در رفع سوء ظن پ‌ک‌ک و مظلوم عبدی داشتند، اما به نظر می‌رسد که آنها همچنان گمان می‌برند که بافل و قباد طالبانی خودشان اطلاعاتی به ترکیه داده‌اند.

در همین راستا، صفحه (Bwar Media) متعلق به جناح های حکومت اقلیم کردستان (KRG) عصر دیروز فاش کرد که اتحادیه میهنی کردستان در حال تحقیق است که چه کسی اطلاعاتی در مورد محل اختفای مظلوم عبدی به ترکیه داده است.

در همین زمینه، سایت معروف آمریکایی (المانیتور) در گزارشی فاش کرد کسانی که به ترکیه اطلاعات داده و محل اختفای مظلوم عبدی را فاش کرده اند، از جمله ضد تروریسمی هستند که بافل طالبانی اداره امنیت را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، محمد رفعت، رئیس سابق دفتر روابط اتحادیه میهنی کردستان در تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: از خود بافل طالبانی می خواهیم که گزارش آژانس آمریکایی را توضیح دهد، اتحادیه میهنی کردستان دو احتمال دارد یا رسماً اعتراف می کند که آنها محل بوده اند. اسم مظلوم عبدی را گذاشته اند یا ثابت می کنند که ما نبودیم، چون توپ در میدان اتحادیه میهنی است، اگر معلوم شود خود اتحادیه میهنی اطلاعات داده است، وقت آن است که اقدام سختی انجام دهیم.

اشتباه این است که مظلوم عبدی باید با اطلاع دولت اقلیم کردستان و وزارت کشور می آمد.

وی گفت: اتحادیه میهنی کردستان باید بسیار مراقب رهبری پ.ک.ک در سوریه باشد، حتی اگر با آنها به عنوان شهروند کرد رفتار شود، نباید هیچ اقدامی علیه کشورهای همسایه انجام دهد.

وی گفت: اقلیم کردستان و بغداد در حال بررسی این حادثه هستند و تا آنجا که ما می دانیم، پ ک ک خواهان توضیح از اتحادیه میهنی کردستان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *