۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بارزانی بار دیگر بر خروج پ.ک.ک از اقلیم کردستان عراق تاکید کرد

بارزانی بار دیگر بر خروج پ.ک.ک از اقلیم کردستان عراق تاکید کرد

  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۰۵ بازدید
  • ۰

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد اوضاع شهروندان اقلیم بد نیست اما برخی به دنبال ترویج بدبینی‌ و سیاه‌نمایی اوضاع هستند.

به گزارش انجمن بی تاوان، بارزانی در دیدار با نمایندگان رسانه‌های مختلف اقلیم کردستان گفت: برخی از رسانه‌ها کاستی‌های کوچک را بزرگنمایی می‌کنند اما پروژه‌های بزرگ را به اطلاع شهروندان نمی‌رسانند، شما اصحاب رسانه هم چه بسا انتقاداتی داشته باشید و من برای شنیدن آن آمده‌ام و شما آزادی کامل برای طرح این انتقادات دارید.

وی ادامه داد: آزادی رسانه‌ها در اقلیم کردستان بسیار بیش از کشورهای همسایه است و اینجا کسی به دلیل کار رسانه‌ای و کنش سیاسی بازداشت نشده‌ است.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان افزود: درآمد گذرگاه‌های مرزی سه برابر شده و سهم درآمدهای دولت از صادرات نفت از ۲۵ درصد به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

وی درباره حل مشکلات با بغداد گفت: ما آماده حل همه مشکلات هستیم اما دولت فدرال آماده نیست، درخصوص پرونده نفت و گاز هم باید بگویم، شرکت بازاریابی نفت عراق موسوم به سومو بنا به وضعیت جدید عراق تشکیل نشده است و ما خواهان بازبینی آن هستیم و اینکه معاون مدیرکل این شرکت از کردستان باشد و حق وتو به او داده شود.

بارزانی با اشاره به حکم دادگاه عالی فدرال در غیر قانونی اعلام کردن قانون نفت و گاز اقلیم کردستان اظهار داشت: آیا دادگاه فدرالی در عراق وجود دارد؟ عراق چنین دادگاهی ندارد و دادگاه فعلی بر اساس قانون اساسی تشکیل نشده است.

وی درباره اوضاع معیشتی اقلیم کردستان گفت: اوضاع شهروندان اقلیم بد نیست و اگر بود، حدود دو میلیون خودرو در اقلیم کردستان شماره‌گذاری نمی‌شد.

بارزانی درباره مساله برق و گاز گفت: ما اکنون ۳۱۰۰ مگاوات تولید برق داریم و در صورت تامین سوخت، قادر به تولید ۷۰۰۰ مگاوات برق هستیم، ما همچنین به دنبال افزایش تولید گاز و تامین برق از انرژی خورشیدی هستیم.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان در پایان درباره حملات پ ک ک گفت: این گروه بهانه حملات ترکیه به اقلیم کردستان است و ما از پ ک ک می‌خواهیم مواضع خود در اقلیم را تخلیه کند تا بهانه‌ای برای حملات ترکیه وجود نداشته باشد، اقلیم کردستان منبع تهدید هیچ کشوری نیست و نباید هیچ کشوری نیز به اقلیم کردستان حمله کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین