۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو سرکرده پ.ک.ک به طرز مشکوکی ناپدید شدند

  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۵۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (PYD) کنگره خود را بدون نام بردن از دو رئیس مشترک سابق خود برگزار کرد و این امر باعث ایجاد تردید در مورد سرنوشت آنها شد.

شاهوز حسین و هیوی مصطفی، دو رئیس مشترک سابق گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در کنگره این حزب در حسکه سوریه، که اوایل هفته جاری برگزار شد، حضور نداشتند.

عماد برهو، سیاستمدار و روزنامه‌نگار در سوریه، به پایگاه اطلاع‌رسانی کردستان گفت: «دو احتمال برای غیبت این رهبران وجود دارد، اول اینکه آنها توسط پ‌ک‌ک دستگیر و متهم شدند یا در حمله ترکیه کشته شدند. فرهاد درکه، چند نفر دیگر کشته شدند که هویت آنها مشخص نیست.

او کتمان نکرد که احتمال دیگری وجود دارد که «در صورت جدا شدن از PYD (شاخه پ.ک.ک در سوریه) و رفتن به خارج امکان پذیر است.

شیرزاد ایزدی، نماینده سابق اداره سوریه در سلیمانیه که یکی از کادرهای سابق PYD نیز بود، گفت: «آیا حقیقت را می خواهید؟ من از این موضوع اطلاعی ندارم و آنها باید خودشان با PYD تماس بگیرند.»

از سوی دیگر، نواف رشید، نماینده شورای ملی کرد در سوریه (ANKASE) در اقلیم کردستان، به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کردستان گفت: کنگره PYD غیرعادی بود و باید از آن انتقاد کنند.
او گفت: «رهبران PYD توسط پ‌ک‌ک منصوب می‌شوند و آنها بیشتر به این موضوع توجه می‌کنند که کدام یک سرسخت‌تر است، بنابراین نقش آنها تا جایی است که پ‌ک‌ک به آنها دستور می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین