۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • این بار از سلیمانیه… داستان غم انگیز دیگری از فریب کودکان و نوجوانان توسط پ.ک.ک

این بار از سلیمانیه… داستان غم انگیز دیگری از فریب کودکان و نوجوانان توسط پ.ک.ک

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : از جمله مصائب و مصیبت‌هایی که پ‌ک‌ک برای مردم و خانواده‌های کرد ایجاد می‌کند، فریب، ربودن و استخدام فرزندان خردسال آنها برای پیوستن به نیروهای خود و استفاده از آنها در جنگ‌های بیهوده گروهک در اینجا و آنجا است.

از جمله این داستان ها، ماجرای شهروند جمال صالح از ولسوالی دربندیخان از توابع شهرستان گرمیان استان سلیمانیه است که از مرگ پسرش که در سال ۲۰۱۷ در سن ۱۶ سالگی توسط پ.ک.ک فریب خورده و در نیروهای آن جذب شده بود مطلع شد.

مروان دربندیخان” ، متولد سال ۱۹۹۹ از نظر پ.ک.ک (پدرش تایید کرد که او متولد ۲۰۰۱ است نه ۱۹۹۹) در دربندیخان متولد شد و در سال ۲۰۱۷ به صفوف شبه نظامیان پ.ک.ک پیوست و به اذعان پ.ک.ک در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱ در حلب در حین انجام وظیفه کشته شد، درحالی که این گروه تروریستی به کیفیت این وظیفه و چگونگی کشته شدن آن اشاره نکرد.

عدم افشای چگونگی کشته شدن این کودک خردسال و کشته شدن وی با ۲ تن دیگر از افراد مسلح پ.ک.ک که از مردم دربندیخان بودند همزمان شد و در همان روز ظن پدر و بستگانش مبنی بر خلع ید توسط نیروهای امنیتی را افزایش داد.

پدر مروان گفت: پسرش کم سن بود و فریب خورده و از منطقه گرمیان به شنگال (سنجار) و از آنجا به سوریه منتقل شد، جمال گفت تا ۳ سال پیش از او خبری نداشتم.

پدر داغدار در ادامه با بیان اینکه بر اساس آنچه از سوی پ.ک.ک به او گزارش شده، پسرش یک سال و ۹ ماه پیش در سوریه کشته شده است، ادامه داد: برای او مراسم ختم برگزار کردیم که پایان یافت. کاری از دستم برنمی آمد… متولد ۱۳۸۰ بود و او را جذب کردند و در سال ۱۳۹۶ به شنگال منتقل کردند یعنی در آن زمان ۱۶ سال داشت و از آنجا به سوریه منتقلش کردند.

پدر مروان افزود: «ما جنازه او را ندیدیم و بیکار نخواهیم نشست، دفاتر و مقامات پ.ک.ک را آسوده نمی گذاریم، آنها باید جسد او را به ما تحویل دهند و دلیل و نحوه کشته شدن او را به ما بگویند. آیا این نتیجه یک بمباران هوایی بود؟ تصادف اتومبیل؟ یا آنها بودند که او را کشتند؟ باید جسدش را ببینیم.”

پدر این قربانی یکی از قربانیان پ.ک.ک خطاب به جمعی از شهروندان کرد گفت: به فرزندان خود توجه کنید و مراقب آنها باشید و نگذارید کسی آنها را از آغوش شما بدزدد.پ.ک.ک در کمین فرزندان شماست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین