۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • برای وادار کردن شهروندان به مطالعه برنامه های آموزشی تحمیلی پ.ک.ک اداره PYD آموزش برنامه های درسی حکومت سوریه را در مناطق خود متوقف می کند

برای وادار کردن شهروندان به مطالعه برنامه های آموزشی تحمیلی پ.ک.ک اداره PYD آموزش برنامه های درسی حکومت سوریه را در مناطق خود متوقف می کند

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۳۹۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : اداره خودمختار حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) تصمیم گرفت به دستور کادرهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک آموزش برنامه‌های درسی حکومت سوریه را در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه متوقف کند.

یک منبع آگاه گفت که «تصمیم ممنوعیت تدریس برنامه‌های درسی به دستور پ‌ک‌ک پس از کاهش درصد زیادی از تعداد دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌های اداره خودمختار گرفته شد.

به گفته اکثریت والدین، اداره خودمختار سال‌ها برنامه‌های درسی «نامشروع و ایدئولوژیک» را بر دانش‌آموزان مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه تحمیل کرده است.

دیروز گشت‌های نیروهای آسایش (امنیتی) PYD به مراکز و مؤسسات آموزشی خصوصی در شهر قامشلو یورش بردند و آنها را مجبور به تعطیلی کامل کردند.

نیروهای آسایش تهدید کردند که در صورت ادامه تدریس برنامه های درسی حکومت سوریه، صاحبان مراکز آموزشی و مدارس خصوصی را دستگیر خواهند کرد، متخلفان را به پرداخت ۲۵ میلیون لیر سوری جریمه خواهند کرد و مؤسسات را ملزم به دریافت مجوز از اداره آموزش در اداره خودمختار خواهند کرد.

بیش از ۲۰ مدرسه و مرکز آموزشی به دلیل تهدیدهای سرویس های امنیتی PYD به حالت تعلیق درآمدند.

یکی از معلمان که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اکثریت پسران اداره خودمختار و مقامات (SDF) فرزندان خود را به مدارس حکومت مرکزی می فرستند و در عین حال از انتخاب دانش آموزان به ویژه افراد فقیر جلوگیری می کنند.

این معلم افزود: “والدین برای فرستادن فرزندان خود به موسسات و مکاتب خصوصی رفتند و در عین حال نادرستی برنامه های درسی اداره خودمختار و عدم شناسایی توسط هر گروه و همچنین ضعف کادر آموزشی و عزم اداره خودمختار را افشا کردند.

طی سال‌های گذشته، نام ده‌ها پسر از مقامات ارشد نیروهای SDF و اداره PYD در صفحات شبکه‌های اجتماعی در میان اسامی افرادی که در مدارس و دانشگاه‌های حکومت سوریه موفق شدند، پخش شده است.

برای سال‌ها، اداره خودمختار تدریس برنامه‌های درسی حکومت سوریه را در مناطق شمال سوریه ممنوع کرده است و تدریس آن به برخی مدارس و کلیساهای واقع در مناطق میدان امنیتی در شهرهای قامشلو و الحسکه محدود می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین