۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ایجاد تغییرات در ساختار حزب دموکرات کردستان عراق در سلیمانیه

ایجاد تغییرات در ساختار حزب دموکرات کردستان عراق در سلیمانیه

  • ۵ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

حزب دموکرات کردستان عراق از نتایج کسب شده در انتخابات ناراضی است و به دنبال ایجاد تغییر در ساختار مسئولیت های حزب در استان سلیمانیه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روداو، یکی از اعضای شورای رهبری ضمن تأیید این خبر گفت: من مطلع نیستم که قرار است این تغییرات به چه نحو، کی و چگونه اعمال شود.
به نوشته روداو، از زمانی که حزب دموکرات کردستان عراق پس از فروکش کردن اختلافات و برادر کشی به سلیمانیه بازگشته است در پی دستیابی به اوج و شکوه پیشین خود در این استان است اما نتایج انتخاباتی که در این مدت برگزار شده است عکس این قضیه را ثابت می کند و نه تنها به انتظارات موردنظر نزدیک نشده بلکه به ناچار برای ایجاد تغییرات و کسب نتایج بهتر در پی جابجایی مسئولین حزبی خود در این استان است.
یکی از اعضای شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق که نخواست نامش فاش شود به روداو گفت: نتایج انتخابات در سلیمانیه انتظارهای دفتر سیاسی این حزب را تأمین نکرده است و مسئله تغییرات تبدیل به موضوعی شده که حزب دموکرات کردستان عراق مدام باید به آن بیاندیشد.
یکی از پست هایی که زمزمه تغییر در آن وجود دارد مسئولیت شاخه ۴ این حزب به دنبال بازگشت حزب دموکرات به سلیمانیه است. سلام عبدالله، بروسک نوری شاه ویس، هیوا احمد مصطفی و هه‌لو احمد کرد کسانی هستند که بر این مسند تکیه داده اند.
هه‌لو احمد کرد ضمن تکذیب صحت این خبر گفت: اینگونه اخبار پایه و اساس ندارد و شایعه ای رسانه ای بیش نیست.
مسئول شاخه ۴ حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه به راستی گمان نمی کند که نتایج انتخابات پارلمانی در استان سلیمانیه مورد رضایت حزب دموکرات نباشد و می گوید: وجه تمایز حزب دموکرات از دیگر احزاب داشتن برنامه و رهبری منسجم است «اگر قرار بر این بود پیشتر می بایست در این رابطه گفتگو و نشست برگزار می شد سپس این ایده به طرح و برنامه تبدیل و به اجراء درمی آمد.»
نوری محمدعلی عضو دفتر سیاسی و شورای رهبری حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه می گوید: در نشست اخیر شورای رهبری در مورد تغییراتی که حزب دموکرات در نظر دارد اعمال کند بحث و گفتگو به میان آمد و نتیجتاً قرار شد که تغییرات به صورت کلی به عمل بیاید«در حال حاضر دو دیدگاه وجود دارد یکی اینکه تغییرات به بعد از انتخابات موکول شود و دیگری خواستار اعمال تغییرات پیش از برگزاری انتخابات شوراهای استانی هستند.»
تغییرات و تجدیدنظر در حزب دموکرات کردستان عراق به اعتقاد برخی از اعضای شورای رهبری و طرفداران این حزب در سلیمانیه به صورت ضرورتی حتمی درآمده است.
به عقیده آنها شکافی عمیق میان رهبران، اعضاء و هواداران حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه به چشم می خورد.
نوری محمدعلی در رابطه با آراء کسب شده از سوی حزب دموکرات کردستان اشاره ای به رضایت و یا یا نارضایتی این حزب نکرد اما بر این باور است که به علت فقدان نظامی متمرکز نتوانسته اند نامزد بیشتری در انتخابات پیشین در استان سلیمانیه معرفی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین