۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوجالان : هیچ ترک ملی‌گرایی از من ترک‌تر نیست

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۴۱۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : فایل بازجویی عبدالله اوجالان، بخشی از این فایل که به دیدگاه اوجالان در خصوص مسعود بارزانی و حکومت اقلیم کردستان اختصاص دارد، پخش شده که مختصری از آن در این مطلب آمده است. در این فایل اوجالان گفته، قدرت‌های بزرگی پشت سر بارزانی‌ها و طالبانی‌ها قرار گرفته‌اند و آنها نیز خودشان را به هر شیوه می فروشند. لطفاً به آنها اعتماد نکنید. بدین منظور من پیشنهاد کرده‌ام در اربیل اقداماتی به عمل بیاید و با ترکمن‌ها نیز کارهایی انجام دهیم.

در شمال عراق مردم از بارزانی و طالبانی نفرت دارند. دوران احزاب کلاسیک مانند احزاب بارزانی و طالبانی به پایان رسیده است. طالبانی‌ها ابزار دست خارجی‌ها هستند و  بارزانی هم که مانند یک خان محلی است و هر کسی می تواند او را به کار بگیرد. پ‌ک‌ک باید در شمال عراق بماند تا بارزانی و طالبانی را به گوشه براند. کاری که ظرف ده بیست سال گذشته، ترکیه نتوانسته انجام دهد، ما انجام می دهیم. پیشنهاد من، گرفتن اربیل است.

اوجالان در ادامه‌ فایل منتشره شده‌ بازجویی اش می‌گوید: طالبانی بازیچه دست برخی قدرت‌های منطقه ای و جهانی است و هر کشور و هر کسی هم می تواند با بارزانی بازی کند.  ملت ترک، ریشه اصلی درخت و کُردها نیز یکی از شاخه های بزرگ آن هستند. نیازی به شناسنامه‌ کُردی وجود ندارد. در قانون اساسی ترکیه همه چیز موجود است. من بر کُرد بودن خود اصرار چندانی ندارم و هیچ ترک ملی‌گرایی هم نمی‌تواند خود را از من ترک تر فرض کند. من نیز از عشیره ی بازوکی هستم که که ریشه‌ی  آن به ترکمن‌ها می رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین