۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انفجار یک بمب قوی میدان اصلی شهر استانبول را به لرزه در آورد

انفجار یک بمب قوی میدان اصلی شهر استانبول را به لرزه در آورد

  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

طی چند روز گذشته اعضا و هواداران ب‌د‌پ یا همان پ‌ک‌ک، به مناسبت۱۵ فوریه سال روز دستگیری عبدالله اوجالان در بسیاری از مناطق با پلیس درگیری شده‌اند و از بمب‌های دست‌ساز استفاده کرده‌اند. از اینرو این انفجار هم به آنها ربط داده می‌شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک فاشیسم پ ک ک هر سال ۱۵ فوریه سال روز دستگیری اوجالان هر سال چند روز قبل و چند روز بعد از این واقعه را به بهانه‌یی برای تحریک نوجوانان و جوانان و تکرار خشونت‌ها تبدیل می‌کنند.
در چند روز اخیر شهرهای کُردنشین ترکیه توسط عوامل پ‌ک‌ک و ب‌د‌پ به میدان نبردی دوباره و خشونت تبدیل شده است. دستگیری اوجالان بهانه ی این خشونت ها و درگیری ها بوده است . البته اوجالان در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ دستگیر شده، اما پ‌ک‌ک و ب‌دپ هرسال، چند روز قبل و چند روز بعد از این واقعه را به بهانه‌یی برای تحریک نوجوانان و جوانان و تکرار خشونت‌ها تبدیل می‌کنند.

در ادامه‌ی این خشونت‌ها دیروز بعدازظهر در میدان تقسیم استانبول انفجار مهیبی رخ داد که تاکنون از خسارات مالی و جانی آن، اطلاع دقیقی منتشر نشده است. ولی به عقیده‌ی صاحب‌نظران در حوزه‌ی سیاست و شناخت جریان‌های تروریستی، کار پ‌ک‌ک و ب‌دپ بوده است. لذا از همان لحظات نخستین، انگشت‌های اشاره را به سوی پ‌ک‌ک و ب‌دپ نشانه رفتند. از سوی دیگر برخی‌ها معتقدند که پ‌ک‌ک دیگر همچنین توانایی و امکاناتی ندارد.طی چند روز گذشته اعضا و هواداران ب‌د‌پ یا همان پ‌ک‌ک، در بسیاری از مناطق با پلیس درگیری شده‌اند و از بمب‌های دست‌ساز استفاده کرده‌اند. از اینرو این انفجار هم به آنها ربط داده می‌شود.

لازم به ذکر است، هنوز خود این فرقه تروریستی مسؤلیت آنرا برعهده نگرفته و نخواهد گرفت، چراکه تاکنون نمونه‌های زیادی از این نوع وجود داشته که پ‌ک‌ک مسؤلیت آنرا به عهده نگرفته و در مقابل گروه پرنده‌های آزاد کردستان موسوم به «تاک» این نوع عملیات‌ها را برعهده گرفته است. جالب اینکه تاک هم شاخه‌یی از پ‌ک‌ک است که برای همچنین روزها و عملیات‌هایی تأسیس و طراحی شده تا به اصطلاح جوانب تروریستی عملیات متوجه پ‌ک‌ک نشود. از اینرو انجام همچنین عملیات‌هایی فقط از عهده‌ی پ‌ک‌ک و ب‌د‌پ در ترکیه برمی‌آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *