۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • انتقال ده ها تانکر سوخت از مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه

انتقال ده ها تانکر سوخت از مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه

  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، امروز دوشنبه ده‌ها تانکر سوخت از مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) وابسته به پ.ک.ک به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وفادار به ترکیه منتقل شد، در حالی که مناطق (کردستان سوریه) شاهد بحران وحشتناک سوخت می باشد.

منابع محلی از این منطقه به پایگاه خبری روسیه گفتند که “ده ها تانکر گاز را از مناطق تحت کنترل PYD به مناطق تحت کنترل ترکیه در غرب فرات از طریق گذرگاه “ام جلود” در حومه منبج در شرق حلب منتقل کردند.

در همین رابطه، محمود علو، فعال حقوق بشر گفت: «تامین سوخت مناطق تحت کنترل ترکیه و همچنین مناطق تحت کنترل رژیم، تجارتی مستمر تحت نظارت گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) است.

وی افزود: شهرهای کردنشین شاهد یک بحران بزرگ سوخت هستند و رهبران حزب هیچ توجهی به درد و رنج مردم ندارند، زیرا آنها مشغول تجارت با شبه نظامیان آنکارا و رژیم هستند.

علو خاطرنشان کرد که “هفتگی صدها تانکر به مناطق تحت کنترل آنکارا و رژیم تحت نظارت کادرهای پ ک ک وارد می شوند و عواید آن به قندیل می رسد.”

وی توضیح داد: «اکثریت قریب به اتفاق کردها در سوریه به دلیل فقر، کمبود خدمات، بیکاری، جنگ و بی تفاوتی مدیریت حزب در سوریه به مرز ناامیدی رسیده اند.

علو خاطرنشان کرد: در نتیجه سیاست‌های مخرب پ‌ک‌ک در منطقه، وضعیت تنش شدیدی در میان جمعیت کرد وجود دارد.

یکشنبه گذشته، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و حکومت سوریه تحت نظارت روسیه به توافق جدیدی بر سر افزایش میزان عرضه نفت و برق به مناطق تحت کنترل حکومت دست یافتند.

منابع محلی از این منطقه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفتند: افزایش برنامه ریزی شده در ابتدا به میزان ۱۶۰ تانکر در هفته خواهد بود که وارد مناطق رژیم می شود تا در روزهای آینده به ۲۰۰ تانک برسد که شرکت کاترجی در تلاش برای انتقال آنها است.

وی توضیح داد: “این توافق در جریان نشستی که چند روز پیش در شهر “طبقه” در حومه رقه برگزار شد، انجام شد که شامل رهبران امنیتی رژیم و رهبران اداره PYD تحت نظارت پلیس نظامی روسیه بود.

بحران سوخت اخیراً در مناطق SDF عمیق‌تر شده است که به‌رغم تسلط دولت خودمختار بر بیشتر میادین نفتی سوریه منجر به تشکیل صف‌های طولانی خودروها در مقابل پمپ‌های بنزین شده است.

با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی، نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل اکثر شهرهای شمال شرق سوریه را در اختیار دارند که شامل ۱۱ میدان نفتی بزرگ از جمله بزرگترین میادین سوریه (العمر) و میادین نفتی (التنک، الورد، افرا، کوری، جرنوف، ازرق، قهار، شویطات و گلبان) در شرق دیرالزور که بخش بزرگی از منابع انرژی سوریه را تشکیل می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *