۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعترافات سرکرده سابق پژاک

  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۷۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یکی از سرکرده های ارشد سابق پژاک گفت که عناصر این سازمان تروریستی توسط مستشاران نظامی اسرائیلی آموزش دیده اند. این سرکرده سابق گفت که پ.ک.ک پول زیادی از مواد مخدر به دست آورده است تا بتواند با آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکره کند.

این عنصر پژاک که پس از ترک پژاک زندگی خود را در سوئیس آغاز کرد، با پایگاه خبری «مکانوپلیس» که از این کشور پخش می شود گفت و گو کرد. پاسخ سرکرده سابق پژاک که نام واقعی خود را به علت ملاحظات امنیتی نمی‌گوید و از رمز رزگار استفاده می‌کند به سوالات اینگونه پاسخ داد:

به نظر شما قدرت پژاک در آسیب رساندن به خاک ایران چقدر است؟
رزگار: مهم نیست. پژاک با نیروهای امنیتی ایران درگیری مستقیم ندارد. اغلب کردهای همکار با دولت  را هدف قرار می دهد یا به پاسگاه های پلیس در مرز حمله می کند. پژاک می گوید که آنها برای به اصطلاح مردم کرد می جنگند، اما جوانان کردی که سربازی خود را انجام می دهند در این پاسگاه های مرزی خدمت می کنند. تعداد شبه نظامیان سازمان از ۵۰۰ نفر فراتر نمی رود. آنها همچنین سلاح های سنگین ندارند.

پژاک به عنوان یکی از شاخه های مسلح پ.ک.ک شناخته می شود. آیا امروز ارتباطی بین این دو سازمان وجود دارد؟
رزگار: البته. آنها در همان اردوگاه ها آموزش مسلحانه می بینند. تنها تفاوت؛ اقدام پژاک در خاک ایران. به همین ترتیب، رهبر رسمی پژاک، سیامند معینی، برای نمایش تنها برای ایجاد این تصور که کردهای ایران در حال تصمیم گیری در مورد اقدامات سازمان هستند، در راس نگه داشته می شود. در واقع، دستورات از سوی رهبری پ‌ک‌ک صادر می‌شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا پژاک را به فهرست سازمان های تروریستی خود اضافه کردند. در این صورت سیامند معینی رهبر پژاک چگونه می تواند آزادانه در بلژیک زندگی کند؟
رزگار: این نفاق غربی ها را نشان می دهد. با این حال، برای درک بازی های ترجمه شده، باید به گزارش اینترپل توجه کرد که ۸۰ درصد هروئینی که از خاورمیانه می آید تحت کنترل پ.ک.ک و پژاک است. پول زیادی صرف تجارت مواد مخدر می شود. این سکه ها امتیازات جدی پژاک را در مذاکرات با کشورهای اروپایی و آمریکا فراهم می کند.

اهداف واقعی پژاک چه می تواند باشد؟
رزگار: پژاک تحت عنوان مبارزه برای استقلال ملت کرد تنها یک هدف دارد: بی ثبات کردن ایران.

بسیاری از منابع خبری می گویند که پژاک توسط موساد و سیا آموزش دیده و تامین مالی می شود.
رزگار: همانطور که گفتم، پژاک از تجارت هروئین درآمدهای کلانی دارد. این سود، البته، منافع متضاد را جذب می کند. رابطه پژاک با منافع آمریکایی – صهیونیستی روشن است. پیش از این، سیمون هرش روزنامه نگار آمریکایی بارها نوشته بود که اعضای پژاک توسط سربازان اسرائیلی در فرودگاه عرب در شمال عراق آموزش می بینند.

چرا سازمان را ترک کردید؟
رزگار: اولاً به این دلیل که من تناقض بین اهداف تعیین شده و اقدامات انجام شده در میدان را دیدم. همچنین نمی توانستم تحمل کنم که آرمان کردها به عنوان ابزاری برای فعالیت های مافیایی مورد استفاده قرار گیرد. من نمی توانستم در فرقه ای بمانم که همه مجبور شوند عبدالله اوجالان را به عنوان خدای زنده پرستش کنند.

آیا پس از خروج از پژاک تهدیدی دریافت کرده اید؟
رزگار: من هیچ تهدیدی دریافت نکرده ام. چون هیچ کس نمی داند من کجا زندگی می کنم.

آیا مبارزه برای ملت کرد را رها کردید؟
رزگار: من مبارزه خشونت آمیز را رها کردم زیرا مطمئن هستم که اقدامات تروریستی پژاک هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *