۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استراتژی عملیات روانی پ.ک.ک و پژاک در اروپا

  • ۵ فروردین ۱۴۰۱
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : برای درک استراتژی عملیات روانی پ.ک.ک و نفوذ آن در اروپا، بررسی دقیق کانال های تروریستی مفید به نظر می رسد.زمانی که گزارش سالانه سازمان فدرال حفاظت از قانون اساسی تحلیل می شود، مشخص می شود که آلمان مرکز تشکیلات اروپایی پ.ک.ک است. پ‌ک‌ک تلاش‌های گسترده‌ای برای اقناع برای جذب شبه‌نظامیان در آلمان انجام می‌دهد. در حالی که با ارگان های رسانه ای خود فعالیت های تبلیغاتی درون سازمانی انجام می دهد، افکار عمومی غرب را نیز با اطلاعات نادرستی که تولید می کند تغذیه می کند.
حامیان پ‌ک‌ک که رویای خود را برای ایجاد یک دولت تروریستی از دست داده‌اند، درد خود را بر سر ترک‌ها و کردهای بی‌گناه ساکن اروپا می‌کشند.در حالی که خشونت در خیابان های اروپا به نمایش گذاشته شده است که از دهه ۹۰ مشاهده نشده است.

اگرچه پ ک ک در بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود، اما فعالیت های مخفیانه و غیرقانونی خود را از طریق نهادهای مختلف مانند سازمان های مردم نهاد، انجمن های هموطن و فرهنگی، بنیادها، سازمان های امدادی و موسسات تحقیقاتی انجام می دهد. سازمان تروریستی که از دهه ۸۰ در اروپا سازماندهی شده و به ظرفیت اعتراض، تامین مالی و پرورش شبه نظامیان رسیده است، در دهه ۹۰ با اعمال خشونت آمیز خیابان های اروپا را به جهنم تبدیل کرد. در آن زمان به پ.ک.ک طیف وسیعی از اقدامات داده شد، مانند اکنون.
اجتناب ناپذیر بود که این منطقه به خشونت و هرج و مرج تبدیل شود و کسانی که عناصر پ.ک.ک را تغذیه و پرورش دادند خود را سوزاندند. وزارت کشور آلمان در سال ۱۹۹۳ پ.ک.ک را ممنوع کرد.
علاوه بر اقدامات فراوان پ‌ک‌ک، یکی از موثرترین اقداماتی که در خاطره آلمانی‌ها نقش بست، اشغال سفارت اسرائیل در برلین در زمان دستگیری رهبر تروریست اوجالان در سال ۱۹۹۹ و ۱۳ مقام سفارت بود.

این سازه که در مراکز مختلف اروپا اقدامات تروریستی انجام می داد، مردم را به گروگان می گرفت، به اموال و جان مردم آسیب می رساند، اما در سال ۲۰۰۲ در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

زمانی که گزارش سالانه سازمان فدرال حفاظت از قانون اساسی تحلیل می شود، مشخص می شود که آلمان مرکز تشکیلات اروپایی پ.ک.ک است.
پ‌ک‌ک تلاش‌های گسترده‌ای برای اقناع برای جذب شبه‌نظامیان در آلمان انجام می‌دهد. در حالی که با ارگان های رسانه ای خود فعالیت های تبلیغاتی درون سازمانی انجام می دهد، افکار عمومی غرب را نیز با اطلاعات نادرستی که تولید می کند تغذیه می کند.
خبرگزاری فرات که در هلند فعالیت می کند، به زبان های ترکی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، عربی و فارسی تبلیغات پ.ک.ک را انجام می دهد.

برای درک استراتژی عملیات روانی پ.ک.ک و نفوذ آن در اروپا، بررسی دقیق کانال های تروریستی مفید است. سیاست آزاد جدید که مقر آن در هسن، آلمان است، و Sterk TV که از نروژ پخش می‌شود، آشکارا از جوانان ساکن اروپا می‌خواهد که به کوهستان بروند و بجنگند. خبرگزاری Firat (ANF) که در هلند فعالیت می کند، به زبان های ترکی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، عربی و فارسی تبلیغات پ.ک.ک را انجام می دهد. تلویزیون چریکی که وابسته به این آژانس است، از پخش برنامه هایی که تروریست ها را تقدیس می کند دریغ نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین