۳۱ فروردین ۱۴۰۳

استراتژی جدید سوریه در قبال ترکیه

  • ۲ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۶۱ بازدید
  • ۰

استقلال نسبی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) استراتژی جدید سوریه در پاسخ به دخالت های دولت ترکیه می باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : کشور امریکا و اسرائیل برای حفظ موقعیت ژئوپولتیک در خاورمیانه از رجب طیب اردوغان نخست وزیر بی خرد ترکیه بعنوانی ابزاری بهره گرفته اند. اردوغان با دستور امریکا و اسرائیل بطور مستقیم در امور داخلی سوریه دخالت کرده و با بازگشایی مرزهای خود به سوی تروریست ها ایفای نقش کرد.
اردوغان در شرایط دست به چنین اقدامی زد که در امور داخلی با مشکلی بزرگ چون گروهک تروریستی پ ک ک دست و پنجه نرم می کرد، اردوغان با اشرافیت کامل به این موضوع که پ ک ک از لحاظ تسلیحات نظامی توسط اسرائیل و امریکا ساپورت می شود و این فرقه تروریستی در مسیر اهداف اسرائیل و امریکا قدم بر می دارد ، با بی خردی هر چه تمام به خواسته های کشورهای آشوب گر و استعمار طلب امریکا و اسرائیل جوابی مثبت داده و در امور داخلی سوریه دخالت کرد. و اکنون اردوغان به محاسبات اشتباه خود پی برده و وارد بحرانی بزرگ شده است.
گروهک فاشیسم پ ک ک از دشمنان اصلی ترکیه و خطری بزرگ برای امنیت ترکیه می باشد ، و سوریه از این موقعیت استفاده کرده تا به دخالتهای ترکیه پاسخ دهد و انتقام خود را از دولت ترکیه بستاند.
استقلال نسبی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) شاخه سوری پ ک ک را می توان استراتژی سوریه در پاسخ به دخالت های دولت ترکیه باشد. ترکیه با بازگشایی مرزهای خود در تامین ادوات جنگی تروریست ها و اعزام تروریست به خاک سوریه بر نا آرامی سوریه شدت بخشید و اکنون زمان آن رسیده است که تاوان سیاست های اشتباه خود را بدهد.
شمال سوریه بدلیل هم مرز بودن با ترکیه و استقلال نسبی پ ک ک در شمال سوریه تهدیدی بزرگ برای ترکیه به محسوب می شود، از طرفی دیگر می توان برنداشتن کام های مثبت ترکیه در پروسه صلح و آشتی را زمینه ساز حمله پ ک ک از شمال سوریه به خاک ترکیه باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین