۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  •  ارسال تجهیزات نظامی گسترده ارتش عراق به سنجار و پایین آوردن عکس‌های «اوجالان»

 ارسال تجهیزات نظامی گسترده ارتش عراق به سنجار و پایین آوردن عکس‌های «اوجالان»

  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۸۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، منابع نظامی عراقی در استان شمالی نینوا اعلام کردند یگان‌های نظامی زره‌پوش با هدف تقویت حضور ارتش در برابر گروه‌های وابسته به پ ک ک، امروز در میانه پرواز بالگردهای نظامی بر فراز شهر سنجار واقع در ۱۱۵ کیلومتری غرب موصل، وارد این شهر شدند.

مقامات عراقی تلاش دارند تا کنترل همه مناطق شهر سنجار که در نزدیکی مرزهای سوریه قرار دارد تا به دست گیرند اما حضوذ عناصر مسلح وابسته به پ ک ک مانع از این امر می شود.

در این میان، عناصر گروه‌های شبه نظامی «ایزدی خان» و «یگان‌های حفاظت از سنجار» از چند روز پیش در مسیر استقرار نیروهای عراقی در شهر مانع‌تراشی می‌کنند و مخالف ورود ارتش به مناطق و محله‌های تحت سیطره پ ک ک هستند.

سرهنگ محمد الجحیشی از فرماندهان عملیات نینوا در گفت‌وگوی تلفنی با العربی الجدید تصریح کرد: ارتش عراق ساختمانی که تک‌تیراندازان وابسته به گروه‌های قانون‌شکن در آن مخفی شده بودند و به نیروهای عراقی در مجتمع حطین در شمال سنجار حمله می‌کردند را مورد هدف قرار دادند.

سرهنگ الجحیشی تاکید کرد دو عنصر وابسته به گروه شبه نظامی ایزدی خان که به سوی نیروهای ارتش عراق حمله می‌کردند، کشته شدند.

وی افزود: ارتش عراق مسیر مواصلاتی میان سنجار و منطقه سنونی را قطع کرده است و با رسیدن تانک‌های آبرامز و بالگردهای نظامی و یگان‌های رزمی تیپ نهم حضور خود را در شهر تقویت کرده است.

این مقام نظامی عراقی تاکید کرد: درگیری‌ها با گروه‌های شبه نظامی مخالفِ استقرار ارتش در مناطق مختلف سنجار آغاز شده است؛ مناطقی که عناصر پ ک ک مدعی است کنترل آن را در اختیار دارد و نباید ارتش وارد آن شود.

وی با بیان اینکه ارتش با بلندگوها در شهر سنجار اعلام کرده وارد همه مناطق شهر سنجار خواهد شد و با هر گروهی که بخواهد در این باره مانع‌تراشی کند، برخورد خواهد شد، اظهار داشت: اوضاع مرکز شهر سنجار تاکنون برخلاف منطقه سنونی در شمال شهر آرام است؛ منطقه‌ای که عناصر پ ک ک در آن حضور دارند و تلاش می‌کنند مانع از پیشروی یگان‌های ارتش شوند.

دو هیات نظامی بلندپایه ماه گذشته وارد سنجار شده و تلاش کردند در راستای اعمال قانون به تفاهماتی با عناصر پ ک ک برای عدم مقابله با ورود ارتش به سنجار دست یابند.

پایین آوردن عکس اوجالان

از سوی دیگر، «حاتم صبور»، از اعضای پیشین شورای شهر سنجار به العربی الجدید گفت: نیروهای ارتش عراق عکس‌های «عبدالله اوجالان»، سرکرده پ ک ک و دیگر پرچم‌ها و عکس‌های این گروه را پایین آورده و به جای آن، پرچم عراق را در ساختمان‌ها و خیابان‌های شمال شهر برافراشتند.

صبور اظهار داشت: گسیل تجهیزات نظامی جدید نشانگر اصرار ارتش بر ورود به همه مناطق شهر سنجار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *