۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • ارتباط گروه آنتیفای مورد انتقاد ترامپ با نیروهای وابسته به پ.ک.ک در سوریه

ارتباط گروه آنتیفای مورد انتقاد ترامپ با نیروهای وابسته به پ.ک.ک در سوریه

  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۶۰۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اعتراضات اخیر در آمریکا در اعتراض به مرگ جورج فلوید سیاه پوست به دست یک پلیس سفیدپوست، گروه های چپ و آنارشیست های آمریکا را نیز به میدان آورد که یکی از این گروههایی که متهم به غارت در جریان اعتراضات شده اند گروه آنتی فا یا ضدفاشیست ها هستند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آنها را سازمانی تروریستی خوانده است.

اما نکته جالب این است که این گروهی را که ترامپ آنها را سازمان تروریستی خوانده، یکی از گروه های فعال خارجی در مبارزه با داعش در عراق و سوریه بوده اند و از سال ۲۰۱۴ به نیروهای وابسته به پ.ک.ک در سوریه پیوسته و هیچ گاه همکاری با نیروهای کرد سوریه را انکار نکرده اند. به همین دلیل هم هست که برخی در ترکیه بعد از توییت ترامپ درباره تروریست خواندن آنتیفا، دست به کار شده و از رییس جمهور آمریکا خواسته اند به دلیل ارتباط آنتی فا با نیروهای کرد سوریه حمایت از کردهای سوریه را پایان دهد.

شیکاگو تریبیون در گزارش سال ۲۰۱۸ خود تایید می کند که از سال ۲۰۱۴ که جنگ کردهای سوریه با داعش آغاز شد صدها آمریکایی که تعدادی از آنها از اعضای گروه های چپ و آنارشیست ها و آنتیفا بودند، از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به نیروهای کرد سوریه موسوم به ypg پیوند خوردند و خود را به سوریه رساندند تا در کنار نیروهای کرد سوریه که ایدئولوژی حاکم بر آنجا نیز به چپ ها نزدیک است، با داعش مبارزه کنند.

کالب استیونز از جمله شهروندان آمریکایی طرفدار آنارشیست هاست که به دلیل همفکری با کردها راه سوریه را در بر گرفت و به گفته خود به همراه دهها شبه نظامی آنارشیست، در کنار نیروهای کرد به مقابله با داعش پرداخت. وی به شبکه ان آر پی آمریکا گفته است از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک توانسته است با کردهای سوریه ارتباط برقرار کرده و خود را به مناطق کردنشین سوریه برساند.

بر این اساس، آنتی فا سازمان آلمانی است دارای شعبه هایی در جهان است که در سال ۲۰۱۴ در مناطق شنگال وجود داشته و اعضای آن از طریق “زکی شنگالی” وارد این منطقه شده اند. وی بعداً در سال ۲۰۱۸ هدف حمله هوایی ترکیه قرار گرفت.

زکی شنگالی  ۲۰۰ جنگجوی آنتیفا را وارد جنگ با داعش در منطقه شنگال نمود که بیشتر آنها تبعه آلمانی بودند که از شهرهای “هانوفر و تسلا” جذب شدند. پیروان آیین ایزدی ساکن درآنجا ساکن  هستند و به دلیل تعلق خاطر به پ.ک.ک بارها در آلمان دستگیر شدند. اکثر داوطلبان مسلط به زبان کردی گویش کورمانجی هستند. این منطقه به بادینان نزدیک تر است. آنها جنگ های چریکی را در عمادیه اقلیم کردستان فرا گرفته اند.

گروهی از جنگجویان  شاخه اروپایی ANTIFA معمولاً پس از گذراندن دوره های نظامی در استان دهوک تحت نظارت نیروهایYPD ، از مرز ربیعه  با عراق وارد  سوریه می شدند. جنگجویان ANTIFA  در جنگهای مربوط به  شهر کردنشین عفرین سوریه نیز حضور داشتند.

جنگجویان خارجی معمولاً  به عنوان سازمان های جامعه مدنی برای کمک به آوارگان وارد شمال سوریه می شدند اما بعد در قالبهای نظامی وامنیتی فعالیت می نمودند.

پل یکی از اتباع آمریکایی است که به کردهای سوریه پیوسته و در کنار آنها علیه داعش مبارزه کرده است. او نیز به المانیتور گفته اند که حداقل ۲۰ تن از اعضای گروه آنتیفا که ترامپ آنها را سازمان تروریستی خوانده به سوریه آمدند و در کنار کردها مبارزه کردند. او تاکید می کند که بسیاری از گروهها شامل چپها، آنارشیستها و آنتیفاها به کردها پیوستند و بدون داشتن هیچ مشکلی به همراه هم با داعش مبارزه کردند.

اعضای گروه آنتیفا در شبکه های توییتر و فیس بوک فعال هستند و بی محابا عکس هایی از حضور خود را در جنگ با داعش در سوریه و در کنار کردها منتشر کرده و حتی به آن افتخار کرده اند. اما این مسئله به برخی فعالان ترکیه ای بهانه داده تا ارتباط میان کردهای سوریه و آنتیفا را که اکنون ترامپ آن را تروریستی اعلام کرده، ممنوعه اعلام کنند و از رییس جمهور آمریکا بخواهند- به قول آنها- از حمایت از نیروهای کرد سوریه که با تروریست های آمریکایی ارتباط دارند، دست بکشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین