۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اختلاف و درگیری در اردوگاه سران گروهکهای تروریست و تجزیه طلب کردی شدت گرفت

اختلاف و درگیری در اردوگاه سران گروهکهای تروریست و تجزیه طلب کردی شدت گرفت

  • ۱۱ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

سران گروهکهای تروریست و تجزیه طلب موسوم به سازمان تروریستی خبات و فرقه تروریستی پژاک، در خصوص کنگره ملی کُرد و رویکرد احزاب ایرانی، نظرات متفاوتی دارند و در این میان اختلافات پژاک با احزاب اپوزیسیون ایرانی، برجسته تر از دیگر گروه ها است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :سران گروهکهای تروریست و تجزیه طلب موسوم به سازمان تروریستی خبات و فرقه تروریستی پژاک، در خصوص کنگره ملی کُرد و رویکرد احزاب ایرانی، نظرات متفاوتی دارند و در این میان اختلافات پژاک با احزاب اپوزیسیون ایرانی، برجسته تر از دیگر گروه ها است.

این روزها در اقلیم کردستان عراق و در شهر اربیل، اغلب احزاب و گروه‌های تجزیه طلب و تروریست کُردی در حال بحث درباره نشست موسوم به کنگره ملی کُرد هستند و در این میان، اختلافاتی نیز بر سر سهمیه ‌کرسی های این کنگره و مکانیسم برگزاری و دعوت میهمانان وجود دارد.

بابا شیخ حسینی سرکرده سازمان تروریستی خبات کردستان (ایران) در گفتگو با سایت خبری آوینه نیوز از عملکرد کمیته برگزار کننده ‌کنگره ‌ملی کرد و دست اندرکاران آن به علت این که از میان ۹ جریان سیاسی کُرد ایران هیچ کرسی یی برای سازمان خبات کردستان در نظر گرفته نشده است، انتقاد کرده و این رفتار را مصداق بی عدالتی و سرآغازی برای نقض اصول و برنامه‌های این کنگره برشمرد.

وی همچنین گفت: هیچ گروه سیاسی دیگری از کردستان ایران حق ندارد خود را نماینده سازمان خبات بداند.

بابا شیخ حسینی سرکرده تروریست سازمان خبات در مورد اینکه اغلب احزاب و جریان ها بر این باورند که حزب دمکرات کردستان عراق، اتحادیه میهنی کردستان و پ.ک.ک سیطره خود را بر کنگره ملی کُرد گسترانیده‌اند گفت:

اگر این کنگره بر این اساس برگزار شود بدون شک مشروعیت خود را از دست خواهد داد و برگزاری آن بی فایده خواهد بود.

او درباره احتمال دعوت نمایندگان دولت های ایران و ترکیه به این کنگره گفت: سازمان خبات کردستان با دعوت نمایندگانی از ایران مخالف است و در صورت دعوت نمایندگانی از ایران در کنگره شرکت نخواهد کرد.

بابا شیخ حسینی در رابطه با اینکه برخی احزاب کردی ایران معتقدند که روابط نزدیک آنها با مجاهدین خلق بر حضور آنها در کنگره ملی تأثیرخواهد گذاشت گفت: روابط سازمان خبات کردستان با مجاهدین خلق هیچ تأثیری بر مشارکت ما در کنگره ملی ندارد زیرا سازمان خبات دارای اصول سیاسی تعریف شده خاص خود است.

در همین حال عبدالرحمن حاجی احمدی، سرکرده نمادین فرقه تروریستی پژاک در گفتگو با تلویزیون این فرقه نوروز تی وی، گفت: احزاب کُرد ایرانی هیچ نقطه مشترکی برای همراهی و تعامل ندارند و علت این امر هم منفع طلبی سران این احزاب و بی برنامگی آنها است. وی علت گردآمدن کُرد احزاب ایرانی در برهه ‌کنونی و در آستانه ‌برگزاری کنگره ملی کُرد را ضدیت آنها با پژاک عنوان کرده و این همفکری را موقت دانست.

حاجی احمدی در این رابطه افزود: جریان های کردی اپوزیسیون ایران همانند دمکرات ها و کومله ها فقط با هدف ضدیت با پژاک به هم نزدیک شده اند و هیچ چیز قابل توجهی برای ارائه ندارند آنها خود زمانی دو حزب بودند اما اکنون انشعاب یافته و ده دوازده حزب شده اند.

وی در ادامه گفت: رهبران احزاب دمکرات و کومله بین ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ هزار دلار حقوق ماهیانه دریافت می کنند اما اعضای عادی فقط ماهیانه ۲۲ دلار حقوق می گیرند.

حاجی احمدی در رابطه با تبلیغات اخیر و پیش کشیدن مسئله آغاز فعالیت مسلحانه از سوی برخی احزاب تروریست اپوزیسیون کردی ایران از جمله کومله و حزب دمکرات را متناقض و مسخره دانسته و گفت:

اکنون که دوران تازه ای آغاز شده و رئیس جمهور جدیدی نیز در ایران انتخاب شده است و جامعه ی جهانی به دنبال رویکرد باز و در پیش گرفتن سیاست های جدید در روابط خود با ایران است، آنها برعکس سخنان پیشترشان مسئله فعالیت مسلحانه را پیش کشیده اند که تمامی این ها از دید من تبلیغات رسانه ای بیش نیست. این احزاب چگونه می خواهند به فعالیت مسلحانه بپردازند در حالی که نه به اندازه کافی نیرو دارند و توان جنگ.

سرکرده فرقه پژاک تأکید کرد سران حزب دمکرات کردستان ایران و کومله و خود وی نیز که در به کشتن دادن بیش از ۳۰ هزار دختر و جوان کُرد دست داشته اند باید در دادگاه محاکمه شوند.

حاجی احمدی اظهارات، سخنرانی ها و سیاست های رهبران انشعاب های دمکرات و کومله را مثالهایی برای اثبات سردرگمی آنها عنوان کرده و گفت:

شاهد سخنرانی های ضد و نقیض خالد عزیزی،سرکرده حزب تروریست دمکرات کردستان در مدت کمتر از ۱۳ روز بودیم که این خود بیانگر سردرگمی آنها است.

یک بار اعلام کرده که اگر مواد ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی ایران اجرایی شود آنها به ایران بازخواهند گشت و تنها نام خود را تغییر می دهند و در داخل به صورت آشکار فعالیت می کنند و چند روز بعد چیز دیگری می گوید.

عبدالله مهتدی، سرکرده تروریست گروهک کومله هم یک روز با کمونیست‌ها است و روز دیگر زیر سایه کسی مانند علیرضا نوری‌زاده می‌رود و گاهی نیز هم پیمان سلطنت‌طلب‌هایی می‌شود که هیچ اعتقادی به حقوق احزاب ایرانی و کردها ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *