۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اختلافات احزاب کُرد سوری بالا گرفت

  • ۱ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

رقابت بین گروه های سیاسی نزدیک به عبدالله اوجالان و مسعود بارزانی در مناطق کردنشین بالا گرفته و بیم آن می رود که بین شاخه های مسلح احزاب درگیری روی دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :در آستانه نشست ژنو و در حالی که حضور صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) به عنوان یکی از شرکت کنندگان نشست ژنو قطعی شده رقابت بین احزاب کُرد سوری منجر به تنش و اختلاف جدی شده و نیروهای شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به اوجالان و پ.ک.ک) دیروز در محلاتی از شهر حلب و چند شهر کردنشین سوریه همچون دیرک، کوبان و عفرین ۷۵ نفر از نیروهای الپارتی(نزدیک به بارزانی) را دستگیر کرده و آنان را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
هوشین عمر از فعالان رسانه ای کُرد سوریه در گفتگو با خبرگزاری کردپرس به این موضوع اشاره کرد که بارزانی پیامی را به سران حزب اتحاد دموکراتیک ارسال کرده و از آنان خواسته هر چه زودتر افراد دستگیر شده را آزاد کنند اما حزب مزبور از قبول این درخواست بارزانی خودداری کرده است. وی همچنین افزود که هنوز از مکان نگهداری دستگیرشدگان اطلاعی در دست نیست و فقط تعداد کمی از آنان در دیرک نگهداری می شوند.
اسملاعیل محمد عضو دفتر سیاسی این حزب در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ولاتی نت گفت:«این اقدام حزب اتحاد دموکراتیک یک ضربه جدی به وحدت کردهای سوریه است. ما هنوز در مراحل آغازین حرکت انقلابی خود برای تحقق مطالبات کردها هستیم و اگر قرار باشد از همین ابتدای راه به جان هم بیفتیم، تنها طرف پیروز، رژیم بشار اسد خواهد بود. اگر کادرها و نیروهای حزب ما مرتکب خطایی شده اند، این موضوع باید در یک دادگاه صالحه یا یک نشست سیاسی و از راه گفتگو حل شود. ما این اقدام حزب اتحاد دموکراتیک را به مثابه تلاش برای دامن زدن به حرکات خودسرانه و خطرناک تلقی می کنیم و بر این باوریم که کردهای سوریه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به برادری و وحدت نیاز دارند. پایبندی به توافقات اربیل، خودداری از رفتارهای زورگویانه و احترام به کثرت و گوناگونی عناصر میدان مبارزه، مهم ترین مبانی اخلاقی ما برای پایان دادن به تنش های موجود است.»
همچنین سعید عمر نماینده الپارتی در اقلیم کردستان عراق به پایگاه خبری کُردی avestakurd گفت: «اگر حزب اتحاد دموکراتیک رفقای ما را آزاد نکند، ما مواضع متفاوتی در مقابل این اقدامات غیرقابل قبول اتخاذ می کنیم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین