۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • آنچه زنان در اردوگاه های پ.ک.ک/پژاک با آن روبرو هستند جنگ، هرج و مرج، خون، مرگ است.

آنچه زنان در اردوگاه های پ.ک.ک/پژاک با آن روبرو هستند جنگ، هرج و مرج، خون، مرگ است.

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۷۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، کارشناسان می گویند که PKK زنان را به عنوان افراد شادی در رسانه های غربی معرفی می کند، اما آنچه در واقعیت در انتظار آنهاست جنگ، هرج و مرج، خون و مرگ است.

مدرس گروه علوم سیاسی و مدیریت دولتی دانشگاه مدیپول استانبول Assoc. دکتر. حسین آلپتکین و زلیها الیاجیک، کارشناس مطالعات اروپایی بنیاد پژوهشی سیاست، آموزش و جامعه، در ارزیابی خود، اظهار داشت که گروه تروریستی پ.ک.ک از زنان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و عملی مؤثر سوء استفاده می کند.

آلپتکین به این نکته توجه کرد که همیشه از زنان در مرکز اخبار مربوط به پ.ک.ک استفاده می شود و یادآور شد که همیشه تصویری از زنان بر روی جلد این نشریات وجود دارد.

آلپتکین با اشاره به اینکه استفاده از زنان در این راه یک انتخاب تصادفی نیست، خاطرنشان کرد که این استراتژی بازاریابی پ.ک.ک و شاخه های آن است.

آلپتکین خاطرنشان کرد که این شخصیت زن سکولار، نامرئی و جنگجوی خاورمیانه که توسط پ.ک.ک خلق شده است، در غرب با همدردی مورد استقبال قرار می گیرد.

آلپتکین با یادآوری اینکه سازمان تروریستی از زنان نیز به عنوان بمب گذار انتحاری برای انجام اقدامات بدون جلب توجه استفاده می کند، اظهار داشت که این تاکتیکی است که توسط یک سازمان تروریستی دیگر به نام داعش استفاده می شود.

بسیاری از زنانی که رسانه های غربی در صفحات جلد خود به تصویر می کشند، دیگر زنده نیستند.
آلپتکین با اشاره به اینکه زنان جذب شده توسط پ.ک.ک در سنین پایین هستند، گفت: “سازمان تروریستی می تواند با لفاظی های سردی مانند آزادی جهان، آزادی جنسیتی، سنت شکنی و انقلاب، این زنان جوان را فریب دهد.”

آلپتکین با اشاره به اینکه این زنان که به عنوان عناصر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند توسط سازمان به جنگ رانده شدند، گفت: «بیشتر زنانی که رسانه‌های غربی در صفحات جلد خود به تصویر می‌کشند، دیگر حتی زنده نیستند و دست به اقدامات انتحاری می‌زنند.

الیاجیک با بیان اینکه سازمان های تروریستی زنان را به عنوان منابع انسانی مفید می بینند، گفت: زنان منابع انسانی طبیعی این سازمان ها هستند و برای تشویق زنان دیگر به عضویت در سازمان استفاده می شوند.

الیاجیک با بیان اینکه سازمان های تروریستی زنان را به دلایل مختلف ترجیح می دهند، گفت: “به عنوان مثال، آنها می توانند به راحتی از ایست های بازرسی عبور کنند زیرا در اقدامات انتحاری یا اقدامات سازمانی توجه کمتری را به خود جلب می کنند.”

در حقیقت، آنچه این زنان با آن روبرو هستند جنگ، هرج و مرج، خون، مرگ است.»
الیاجیک با اشاره به اینکه این زنان توسط پ.ک.ک فریب خورده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد:

پ‌ک‌ک به زنان وعده آزادی و رهایی از ستم قبیله‌ای را می‌دهد. جالب اینجاست که شبه نظامیان ارتش زن پ.ک.ک معمولا جوان و مجرد هستند. این دختران برای ازدواج زودهنگام و رهایی از فشار خانواده به سازمان می پیوندند. با این حال، ما می دانیم که این زنان کودکانی هستند که هنوز نمی توانند تصمیم بگیرند.”

الیاجیک با یادآوری اینکه زنان در ساختار سنتی قبیله ای در موقعیت ضعیفی قرار دارند، گفت که پ.ک.ک از این وضعیت سوء استفاده کرده و به آنها اسلحه، یونیفورم و هویت جنگجو ارائه می دهد که باعث می شود آنها احساس قدرت کنند و این گونه از آنها سوء استفاده کردند.

الیاجیک تصریح کرد که تبلیغات پ.ک.ک برای حضور زنان در مدیریت این سازمان برای نمایش است و تصمیم گیرندگان در رأس این سازمان کاملاً از مردان تشکیل شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *