۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو شورای رهبری پ.ک.ک وجود پ.ک.ک در شنگال یک ضرورت است/ سخنان بارزانی بعد از آزادسازی شنگال ناامید کننده بود

عضو شورای رهبری پ.ک.ک وجود پ.ک.ک در شنگال یک ضرورت است/ سخنان بارزانی بعد از آزادسازی شنگال ناامید کننده بود

  • ۲۶ آبان ۱۳۹۴
  • ۲۳۶ بازدید
  • ۰
پ.ک.ک یک قدرت فدایی و دفاعی در شنگال به حساب می آید. تمام تحلیل ها در خصوص حضور پ.ک.ک در شنگال باید با توجه به این مسئله در نظر گرفته شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Besta Nuce، صبری اوک، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی با اشاره به آزادسازی شنگال گفت: آزادی شنگال را به تمام مردم کرد به خصوص کردهای ایزدی تقدیم می کنیم. همه می دانند اگر نظامیان پ.ک.ک در اقلیم کرستان عراق نبودند وضعیت این منطقه به چه صورت بود. با آزادسازی شنگال و حرکات پیرزمندانه YPG/YPJدر کردستان سوریه به خصوص در حسکه، سیرین، مبروکه، گری سپی و در نهایت پیروزی کردها در الحول باعث شده که دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به نقطه فروپاشی برسد. داعش در حال حاضر در حال ضعیف شدن و از دست دادن قدرت خود است. این یک روند جدید است. مهمترین فاکتور در شکل گیری این روند نیروهای پ.ک.ک و YPG هستند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: وجود نظامیان پ.ک.ک در شنگال یک ضرورت است. نظامیان پ.ک.ک در یک شرایط بسیار وخیم و تاریخی وارد شنگال شده بودند. تا این لحظه خروج نیروهای پ.ک.ک از شنگال مطرح نیست. پ.ک.ک در شنگال دارای حاکمیت شنگال نیست. پ.ک.ک یک قدرت فدایی و دفاعی در شنگال به حساب می آید. تمام تحلیل ها در خصوص حضور پ.ک.ک در شنگال باید با توجه به این مسئله در نظر گرفته شود.
صبری اوک در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تروریست های داعش در واقع با ورود به موصل به صورت جدی مطرح شدند. بعد از آن در شنگال، اقلیم کردستان عراق، کردستان سوریه و تمام عراق دخالت کردند. یک تصوری را به وجود آورده بودند که در مقابل داعش نمی توان مقاومت کرد. با آزادسازی شنگال و الحول این تصورات ذهنی از قدرت داعش فروپاشید. البته که در آزادسازی شنگال نیروهای پیشمرگ کرد نیز نقش اساسی ایفا کردند ولی زمانی که پیشمرگ های کرد نیروهای خود را از شنگال خارج کردند نظامیان پ.ک.ک را در شرایط دشواری قرار دادند و ما به تنهایی مسئولیت حفاظت از شنگال را برعهده گرفتیم. یک سال و نیم در سختترین شرایط از کردهای ایزدی دفاع کردیم. بیش از ۱۵۰ کشته در مبارزه با تروریست های داعشی دادیم. پ.ک.ک در خط مقدم شنگال جنگیده است و در آزادسازی این شهر نقش و مسئولیت بزرگی دارد. بعد از این دیگر سخن گفتن در خصوص این که چه کسی شنگال را آزاد کرده است زیاد اهمیت نخواهد داشت، مهم این است که شنگال آزاد شده است و از این به بعد این منطقه بی دفاع نیست.
این عضو شورای رهبری پ.ک.ک در ادامه اظهارات خود با انتقاد از سخنان مسعود بارزانی گفت: سخنان بارزانی بعد از آزادسازی شنگال را ناامید کننده می دانم. اظهارات بارزانی به هیچ عنوان به منافع کردها خدمت نمی کند. پ.ک.ک مهمترین قدرت در شنگال است، بیش از ۲ هزار نیرو در آن جا دارد و بیش از ۲۰۰ کشته داده است. تمام جهان شاهد این موضوع است. بارزانی با این که این مسئله را به وضوح می داند این گونه سخن گفته است. آقای بارزانی بداند که چون نیروهای پیشمرگ شنگال را خالی کردند قتل عام کردهای ایزدی رخ داد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین