۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رقابت AKP و HDP در انتخابات پارلمانی مناطق کردنشین ترکیه

رقابت AKP و HDP در انتخابات پارلمانی مناطق کردنشین ترکیه

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۲۸۸۰ بازدید
  • ۰

حزب عدالت و توسعه و دموکراتیک خلق ها در مناطق کردنشین ترکیه رقابت سنگینی در انتخابات پارلمانی پیش رو دارند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، اسامی وزیران کابینه حکومت ترکیه برای نامزدی در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه از طرف حزب عدالت و توسعه منتشر شد. بشیر آتالای، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده است: ۷ وزیر کنونی حکومت ترکیه در لیست نامزدهای انتخاباتی حزب عدالت و توسعه برای انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه قرار نگرفته اند. بر اساس لیست حزب عدالت و توسعه این اسامی شامل: “بکر بوزداغ”، وزیر دادگستری ترکیه، “فاروق چلیک”، وزیر کار و امنتیت اجتماعی ترکیه، “مولود چاووش اوغلو”، وزیر خارجه ترکیه، “تانر ییلدیز” وزیر منابع طبیعی و انرژی ترکیه، “مهدی اکر” وزیر کردتبار غذا، کشاوزی و دامپروری ترکیه، “نورالدین چانیکلی” وزیر گمرک و تجارت ترکیه و “عمر چلیک” وزیر فرهنگ و کردشگری ترکیه هستند که در لیست حزب عدالت و توسعه جای نگرفته اند. همچنین “علی باباجان”، معاون نخست وزیری ترکیه و مشاور اقتصادی نخست وزیر ترکیه و “بولنت آرنج” معاون نخست وزیر ترکیه نیز درلیست حزب عدالت و توسعه قرار نگرفته اند.

اسامی برجسته حزب عدالت و توسعه در لیست انتخاباتی ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه به شرح ذیل است:

احمد داوود اوغلو: استان قونیه

یالچین آکدوغان: منطقه ۱٫ آنکارا

افکان آلا: استان ارزروم

نومان کوتولموش: استان اردو

نیهاد زیبکچی: استان دنیزلی

جودت ییلماز: استان دیاربکر

مهمت شیمشک: استان غازی عنتاب

لازم به ذکر است، حزب عدالت و توسعه در این لیست توجه زیادی به مناطق کردنشین ترکیه داشته است به نحوی که بیشترین رقابت انتخاباتی در شرق و جنوب شرق ترکیه بین حزب عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق ها خواهد بود. “اورهان میراوغلو” از شخصیت های مهم جنبش های سیاسی کردی از حزب عدالت و توسعه به عنوان نامزد شهر ماردین معرفی شده است. این مسئله باعث شده است تا رقابت تنگاتنگی با نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها داشته باشند.

شایان ذکر است، اورهان میراوغلو از سیاستمداران معروف کرد ترکیه است که ۱۵ سال در زندان های امنیتی حکومت ترکیه بعد از کودتای نظامی ۱۹۸۰ به سر برده است. وی در بسیاری از احزاب سیاسی کرد عضویت داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین