۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: موفقیت HDP راه خلع سلاح پ.ک.ک را هموار می کند

دمیرتاش: موفقیت HDP راه خلع سلاح پ.ک.ک را هموار می کند

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۱۷۶ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد که موفقیت حزبش در انتخابات پارلمانی راه را برای خلع سلاح پ.ک.ک هموار می کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها بعد از ارائه لیست نامزدهای انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه مصاحبه ای مطبوعاتی برگزار کرده و به خبرنگاران گفت: معقول ترین لیست نامزدهای انتخاباتی را ارائه داده ایم. در تهیه نامزدهای انتخاباتی ۴ اصل را در نظر گرفتیم. ۱) کلیه نامزدهایی که توسط حزب اعلام شده اند دارای ویژگی هایی هستند که اصول کلی لازم حزب دموکراتیک خلق ها را دارا هستند. کثرت گرایی فرهنگی، زبانی و اندیشه ای در لیست نامزدهای انتخاباتی ما کاملا مشهود است ۲) بخش اعظمی از نامزدهای اعلام شده در جامعه از مقبولیت اجتماعی برخوردار هستند ۳) تمام نامزدهای اعلام شده ارتباط نزدیکی با مردم حوزه خود دارند ۴) تمام افراد حاضر در لیست توانایی آن را دارند که در مجادلات پارلمان ترکیه وارد شده و در مجلس ترکیه نقش فعالی داشته باشند.

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد: نماینده ای معرفی نکرده ایم که به صورت مستقل تداعی کننده پ.ک.ک باشد. تمام کسانی که در لیست وجود دارند اراده لازم برای تلاش جهت پایان دادن مبارزات مسلحانه را دارا هستند و در مسیر ساکت شدن ابدی سلاح ها تلاش خواهند کرد. برای خلع سلاح پ.ک.ک تلاش خواهیم کرد و راه را برای انجام این مورد هموار خواهیم کرد. موفقیت حزب دموکراتیک خلق ها راه را برای خلع سلاح پ.ک.ک باز خواهد کرد.

وی افزود: لیستی که توسط حزب دموکراتیک خلق ها ارائه شده است تنها لیستی است که از تکثر برخوردار است. ادر این لیست ۵۰ درصد نامزد ها را زنان تشکیل می دهند. تعداد زنان حاظر در لیست از تعداد زنان ۳ حزب بزرگ دیگر ترکیه بیشتر است و این مسئله نشان دهنده برابری حقوق زن و مرد در حزب دموکراتیک خلق ها است.

دمیرتاش در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها هر لحظه در حال بزرگ شدن و پیشرفت است. روز جمعه یک برنامه معرفی نامزدهای انتخاباتی خواهیم داشت و بعد از آن یک نشست یک روزه جهت آموزش اصول اولیه نمایندگی مجلس برگزار خواهیم کرد. از ۲۱ آوریل برنامه های تبلیغاتی خود را از استانبول با شعار “زندگی جدید” آغاز خواهیم کرد. هدف اصلی در برنامه های انتخاباتیمان کاهش تنش در جامعه و کاهش قطب بندی های سیاسی خواهد بود. به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تنش ها افزایش پیدا کند. یک برنامه شاد، دموکراتیک و صلح آمیز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:  پ.ک.ک در این انتخابات سعی نکرد تا شخصی نزدیک به خود را به ما تحمیل کند. البته با توجه به احتمال خلع سلاح و حضور سیاسی پ.ک.ک در ترکیه، اگر هم چنین خواسته ای داشته باشند، معقول است. اما در این انتخابات این مسئله عملی نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین