۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ۸۰ درصد از قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی سهم پ.ک.ک است

۸۰ درصد از قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی سهم پ.ک.ک است

  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی یوروپل، ناتو و سازمان ملل، گروه تروریستی پ.ک.ک مسئول ۸۰ درصد از قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی است.

انجمن بی تاوان : براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی یوروپل، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان ملل و آمریکا، گروه تروریستی پ.ک.ک مسئول ۸۰ درصد از قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی است.

تولید و قاچاق مواد مخدر یکی از مهمترین راه های تامین مالی گروه تروریستی پ.ک.ک به شمار می‌رود و طبق ده ها گزارش منتشر شده از دهه ۹۰ میلادی بدین سو این گروه تروریستی بخش زیادی از مسیرهای قاچاق مواد مخدر به کشورهای اروپایی را کنترل می‌کند.

براساس آمار ارائه شده از سوی نهادهای مختلف، درآمد سالانه پ.ک.ک از تولید، قاچاق و پخش مواد مخدر در کشورهای اروپایی به ۱٫۵ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

فعالیت‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر توسط گروه تروریستی پ.ک.ک از خاورمیانه تا اروپای غربی گسترده است و «مسیر بالکان» نیز بخش مهمی از مسیر قاچاق مواد افیونی توسط اعضای پ.ک.ک به کشورهای اروپایی را تشکیل می‌دهد.

این گروه تروریستی بیشتر از موسسات و انجمن‌های سیاسی نزدیک به خود و اعضایی که هنوزی توسط سازمان های امنیتی شناسایی نشده اند برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند.

گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز دیدبانی قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر اروپا و یوروپل در سال ۲۰۱۹ به شکلی مستقیم نقش گروه تروریستی پ.ک.ک در قاچاق و پخش مواد مخدر به کشورهای اروپایی را نشان می‌دهند.

در این گزارش با اشاره به اینکه پ.ک.ک از سال ۲۰۰۲ در فهرست سازمان تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد، آمده است: این گروه بزهکاری سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر انجام می‌دهد.

گروه تروریستی پ.ک.ک همچنین در گزارش های منتشر شده توسط موسسات و سازمان های مربوط به مبارزه با مواد مخدر کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان و آمریکا به عنوان مسئول اصلی قاچاق مواد مخدر از خاورمیانه به کشورهای اروپای غربی معرفی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین