۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۶ خط قرمز ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه

  • ۳ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰
اگر فعالیت های نظامی و سیاسی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مرزهای سوریه را رد کرده و وارد ترکیه شود، ابن کشور بدون هیچ اطلاع قبلی و بدون مذاکره و مشورت با هیچ کشوری، دست به مداخله نظامی خواهد زد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، فریدون سینرلی اوغلو، معاون وزارت خارجه ترکیه در دیدار با ژنرال جان آلن آمریکایی و هماهنگ کننده ویژه نیروهای ائتلاف علیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ۶ خط قرمز ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه را در اختیار این ژنرال آمریکایی گذاشت.
بر اساس اخبار منتشر شده از وزارت خارجه ترکیه این ۶ خط قرمز ترکیه به شرح ذیل است:
– ترکیه درمقابل فعالیت تروریستی و یا هر فعالیت قومی – اقلیتی که تمامیت ارضی سوریه را به خطر بندازد، منفعل نخواهد بود. در خصوص تمام سناریوهای مطرح شده اعم از نظامی، ترکیه در آماده باش کامل قرار دارد.
– حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در حال تلاش برای تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه است و در این راستا به اقداماتی اعم از اعمال فشار برای کوچاندن غیر کردها دست زده است. ترکیه این نوع اقدامات در مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.
– امنیت ملی ترکیه مهم ترین مسئله برای این کشور است. اگر فعالیت های نظامی و سیاسی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مرزهای سوریه را رد کرده و وارد ترکیه شود و یا این حزب با پ.ک.ک همکاری داشته باشد ترکیه بدون هیچ اطلاع قبلی و بدون مذاکره و مشورت با هیچ کشوری، دست به مداخله نظامی خواهد زد.
– خط ایجاد شده در حدفاصل ترکیه – حلب، به خاطر تامین امنیت جانی مردم حلب توسط هیچ گروهی نباید مسدود شود.
– اگر منطقه حائل امنیتی در مرزهای ترکیه تشکیل نشود صدها هزار انسان بی گناه یا از گرسنگی خواهند مرد و یا به ترکیه هجوم خواهند آورد.
– شرایط موجود اگر در سوریه تداوم پیدا کند، جنگ های قومی دیگری نیز آغاز خواهد شد.
ژنرال جان آلن نیز در این دیدار با اظهار امیدواری برای تداوم همکاری های ایالات متحده آمریکا با ترکیه در خصوص پروژه تعلیم – تجهیز نیروهای نظامی علیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) عنوان کرد: نگرانی های ترکیه در خصوص حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و همچنین پ.ک.ک، نگرانی های ایالات متحده آمریکا هم هست. ما نگرانی های مشترک دو کشور در خصوص شمال سوریه را آشکارا به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) منتقل خواهیم کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *