۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۶۰ شکارچی در مهاباد برای همیشه ازشکار خداحافظی کردند

۶۰ شکارچی در مهاباد برای همیشه ازشکار خداحافظی کردند

  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰
مهاباد- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیش از ۶۰ شکارچی در این شهرستان سال گذشته با شکار خداحافظی کرده و به دوستداران محیط زیست پیوستند .

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : «کامران حسینی» در گفت و گو با روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ضمن اعلام این خبر افزود: سال گذشته در چندین مرحله شکارچیان با رهاسازی پرندگان، شکستن اسلحه های شکاری خود و آتش زدن قفس ها، برای همیشه با شکار خداحافظی کردند.
وی اظهار کرد: با افزایش آگاهی عمومی از مسائل و آموزه های زیست محیطی، بسیاری از شکارچیان به منظور اعلام انزجار از شکار و حمایت از حیات وحش از شکار اظهار ندامت کرده اند.
حسینی اضافه کرد: سال گذشته جمعی از شکارچیان این شهرستان نیز با مراجعه به اداره محیط زیست ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از شکار از این اداره خواستند تا پرندگان شکار شده خود را رهاسازی کنند.
وی افزود: بزرگ ترین گروه از این شکارچیان در مرداد ماه سال گذشته که تعدادشان ۵۰ نفر بود در آیینی که در ارتفاعات سه کانیان مهاباد برگزار شد با رهاسازی تعداد زیادی پرنده کبک، قفس های نگهداری آنها را نیز امحا کرده و در آتش سوزاندند.
حسینی ادامه داد: برخی از این شکارچیان ۴۰ تا ۵۰ سال بود که در این شهرستان به شکار پرندگان و حیوانات مشغول بودند که سال گذشته برای همیشه با شکار خداحافظی کردند.
وی ابراز امیدواری کرد این رویه امسال نیز تداوم داشته باشد و شکارچیان بیشتری در این شهرستان به جمع دوستداران محیط زیست اضافه شوند.
وی با قدردانی از این شکارچیان که به جمع همیاران جدید طبیعت و محیط زیست پیوسته اند، گفت: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفاظت و به نسل های آینده تحویل داده شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود، افزود: بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.
وی اضافه کرد: با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از طبیعت و حیات وحش در این شهرستان بسیاری از کسانی که سال ها به نگهداری پرندگان در محل زندگی خود پرداخته و یا آنها را به صورت زنده شکار می کردند، این رفتار نادرست خود را تغییر داده و به جمع دوستداران محیط زیست پیوسته اند.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *