۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۵ کشته حاصل عملیات پهپادی ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق

۵ کشته حاصل عملیات پهپادی ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، حملات پهپادی ترکیه علیه مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق، ۵ کشته بر جای گذاشت.

به گفته یک منبع پزشکی و یک منبع محلی به «فرانس‌پرس»، دست‌کم ۵ نفر شامل دو غیرنظامی، شنبه ۳۱ اردیبهشت، در جریان حملات پهپادی منتسب به ترکیه علیه مواضع «پ‌.ک.‌ک» در شمال عراق، کشته شدند.

دو منبع محلی تاکید کردند که پهپادها، مناطقی را نیز در منطقه دورافتاده و کشاورزی چمچمال در غرب شهر سلیمانیه، بمباران کردند.

ساعاتی پس از آن دیدبان حقوق بشر سوریه از اصابت چندین راکت به پایگاه نظامی ترکیه در شمال شهر حلب سوریه خبر داد.
آنکارا اغلب مواضع «پ.ک.ک» در شمال عراق و سوریه، به ویژه در اقلیم کردستان عراق را هدف بمباران قرار می‌دهد.

هیمن بهجت، مدیر بخش «اخجلر» واقع در منطقه بمباران شده، گفت:«پهپادهای ترکیه، دو بار مناطق کوهستانی را بمباران کردند که در دومین بمباران، یک وانت هدف قرار گرفت که به کشته شدن پنج نفر منجر شد و هویت دو تن از کشته‌شدگان که غیرنظامی بودند، تا این لحظه مشخص نشده است».

یک منبع پزشکی قانونی در چمچمال به «خبرگزاری فرانسه» گفت که دو غیرنظامی که جسد آنها را تحویل گرفته، در جریان این بمباران کشته شدند.

این منبع بیمارستانی گفت: «اجساد این دو نفر از اهالی منطقه چمچمال، به بیمارستان این شهر تحویل و سپس به پزشکی قانونی سلیمانیه، منتقل شدند.»
سخنگوی پ.ک.ک که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت سه نفر از جنگجویان این گروه تروریستی، هدف حملات پهپادهای ترکیه قرار گرفته و به شدت زخمی شدند.»

او تأکید کرد، دو غیرنظامی که برای کمک به جنگجویان زخمی شده در بمباران، آمده بودند نیز طی این بمباران در کنار این سه جنگجو، کشته شدند.»
هنوز هیچ اظهارنظری از سوی آنکارا یا ارتش ترکیه در خصوص بمباران شنبه در شمال عراق منتشر نشده است.

ترکیه معمولاً پایگاه‌ها و مراکز آموزشی «پ.ک.ک» در منطقه سنجار و مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق، هم مرز با ترکیه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

ترکیه که ۲۵ سال است در شمال عراق پایگاه نظامی دارد، اواسط آوریل از اجرای عملیات جدیدی علیه جنگجویان کرد خبر داد. این عملیات که «قفل پنجه» نام دارد، پس از عملیات «پنجه ببر» و «چنگال عقاب» در سال ۲۰۲۰، توسط ارتش ترکیه در شمال عراق، انجام شد.

اجرای این عملیات‌ها، روابط میان آنکارا و دولت مرکزی عراق را به‌رغم روابط تجاری تنگاتنگ دو کشور، دچار تنش شدید کرد تا جائی که بغداد، ترکیه را به نقض تمامیت ارضی خود متهم می‌کند.

در ادامه این تنش‌ها کار به جایی رسید که عراق در آوریل گذشته، علی رضا کونای، سفیر ترکیه در بغداد را برای ابلاغ مراتب اعتراض خود به عملیات‌ «قفل پنجه»، احضار کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین