۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ۲۸ شهریور ماه؛ پایان اولتیماتوم ایران به عراق!

۲۸ شهریور ماه؛ پایان اولتیماتوم ایران به عراق!

  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • ۵۷ بازدید
  • ۰

معاون عملیات کل سپاه تاکید کرد که ۲۸ شهریور ماه، مهلت دولت عراق برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق به پایان می‌‌رسد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه پاسداران در گفتگو با یک رسانه ایرانی، در خصوص تحولات جدید منطقه و نقش آفرینی ایران برای جلوگری از تحقق نقشه آمریکایی‌ها در غرب آسیا گفتگو کرد.

سردار نیلفروشان گفت: ما از برادرانمان در اقلیم کردستان انتظار برادری داریم. جای دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشا عملیات علیه کشورمان گردیده نه با منطق برادری و نه با حسن همجواری مطابقت دارد. ما پس از مذاکرات پی در پی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافق نامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمانبندی و موارد توافق شده ۲۸ شهریور ماه است.

وی اضافه کرد: ما به تمام مفاد توافق‌نامه نه کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همانطور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نیز به توافق‌نامه عمل کند. در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل باز می‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.

شایان ذکر است چندی قبل، سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه مطرح کردند که دولت عراق تا شهریور ماه فرصت دارد بساط گروه‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق را برچیند.

در همین رابطه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز گذشته در جلسه با هیئتی متشکل از برخی مدیران ارشد رسانه‌های ایران، در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای تعهدات دولت متبوعش ذیل توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد با ارائه جزئیاتی در این باره بر جدیت دولت عراق برای انجام کامل مفاد این توافق‌نامه تاکید کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت که به دلایل متعدد ما به عنوان دولت عراق خود را موظف می‌دانیم که نگرانی‌های امنیتی تهران را از بابت جریان‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان برطرف کنیم. به همین منظور تاکنون بیش از دویست میلیون دلار برای این موضوع هزینه کرده و بیش از سه هزار نیروی ارتش ملی را در سراسر مرزهای ایران و اقلیم مستقر کرده‌ایم.

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران طی ماه‌های اخیر، در خصوص تحرکات تروریستی و غیرقانونی گروه‌های مذکور به دولت عراق و مسئولان اقلیم کردستان عراق هشدار داده بودند. با توجه به ادامه حضور گروه‌های مسلح ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق و همچنین عدم اتخاذ تصمیمات و اجرای طرح‌های عملی در راستای اخراج یا خلع سلاح گروه‌های تروریستی از مناطق مرزی توسط مقامات اقلیم کردستان، این حق قانونی برای ایران محفوظ است تا پس از پایان مهلت تعیین شده، از تمامی ظرفیت های موجود برای برقراری امنیت در مرزهای غربی خود استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین