۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۱۸ هزار سرباز ترکیه برای ورود به خاک سوریه آماده می شوند

۱۸ هزار سرباز ترکیه برای ورود به خاک سوریه آماده می شوند

  • ۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

۱۸ هزار سرباز برای عملیات ورود به سوریه توسط ارتش ترکیه در نظر گرفته شده اند که ۲۸ الی ۳۳ کیلومتر به عمق خاک سوریه نفوذ خواهند کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده از مرکز فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه، ۱۸ هزار سرباز برای عملیات ورود به سوریه توسط ارتش ترکیه در نظر گرفته شده اند که ۲۸ الی ۳۳ کیلومتر به عمق خاک سوریه نفوذ خواهند کرد. آنکارا اعلام کرده که این عملیات را برای جلوگیری از کشتار های بیشتر در شمال سوریه انجام می دهد. پس از آن که نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از منطقه گری سپی (تل ابیض) بیرون رانده شده اند به منطقه “مارع” (شهری در ۳۵ کیلومتری شهر حلب که ۲۵ کیلومتر با ترکیه فاصله دارد) عقب نشینی کرده اند که این مسئله باعث نگرانی شدید آنکارا از تحرکات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شده است.
بعد از این تحرکات در شمال سوریه، آنکارا شاهد دیدارهای متعدد روسای نیروهای نظامی ترکیه، نخست وزیر کشور و رئیس سازمان امنیت ملی ترکیه بوده است. در این دیدارها بیشترین مسئله بر روی غیرنظامیان سوری و گروههای درگیر در سوریه متمرکز شده و هدف از عملیات ارتش ترکیه در سوریه ایجاد منطقه امن برای ترکیه ذکر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده سربازان ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور برای این عملیات تا روز جمعه ۳ جولای ۲۰۱۵ (۱۲ تیر ۱۳۹۴) به مرز آمادگی خواهند رسید.
همچنین در این خبر آمده است، حساسیت های موجود و طرح های آنکارا در خصوص عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و تصمیم نهایی در خصوص این عملیات را نخست وزیر و رئیس جمهور ترکیه اتخاذ خواهند کرد. همچنین این عملیات در مجامع بین المللی با عنوان «مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش)» عنوان شده است.
لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات دقیقی از محل ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه و مناطقی که قرار است ارتش ترکیه در آنها مستقر شود، منتشر نشده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین