۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ییلدریم: پ‌ک‌ک به دنبال حل مشکلات کُردها نیست

ییلدریم: پ‌ک‌ک به دنبال حل مشکلات کُردها نیست

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۵
  • ۱۶۵ بازدید
  • ۰

نخست‌وزیر ترکیه گفت:  پ‌ک‌ک به دنبال حل مشکلات کُردها نیست، بلکه خود به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده است.

 

 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: ملت ترکیه با ایستادگی در برابر کودتای نافرجام جهانیان را شگفت زده کرد و ما هر کاری که انجام دهیم نمی توانیم حق آن را ادا کنیم.
ییلدریم افزود: ملت ترکیه بداند که آینده روشنی در انتظار آن است و نباید نگران باشد. ما اعتماد زیادی به سرمایه گذاران و بازرگانان ترکیه ای داریم و با گام های استوار به پیمودن مسیر توسعه کشور ادامه می دهیم. اکنون وقت حرف زدن نیست بلکه زمان کار کردن است. ما تلاش می کنیم تا لبخند بر چهره شهروندان ترکیه نقش ببندد.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که برای مانع تراشی در مسیر ترکیه تلاش می کردند در شب پانزده ژوئیه درس سختی گرفتند. رشد اقتصادی ترکیه همچنان ادامه دارد. از زمان بحران مالی تاکنون موفق شدیم، رشد اقتصادی ترکیه را افزایش دهیم.
با وجود همه بحران ها در اقتصاد جهانی رشد اقتصادی ترکیه از سال ۲۰۰۲ تاکنون بیست و هفت درصد بوده است. ما خود را حاکم بر مردم نمی دانیم، بلکه خدمتگذار مردم هستیم. بازرگانان و صنعتگران ترکیه سوپاپ اطمینان کشور و ضامن آینده آن هستند و همین ها بودند که در شب کودتای نافرجام به خیابان ها آمدند.
وی گفت: سازمان پ ک ک به دنبال حل مشکلات کُردها نیست، بلکه خود به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده است.
نخست وزیر ترکیه گفت: نباید به شایعه ها گوش کنیم، بلکه باید ترکیه را به یک کشور پیشرفته تبدیل کنیم. به دولت موازی (گروه فتح الله گولن) اجازه نخواهیم داد وجهه ترکیه را در خارج مخدوش کنند. این گروه با جمع آوری پول در داخل ترکیه، آن را به سازمان ها و سیاستمدارانی در خارج پرداخت می کند. همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد ترکیه در مسیر درست حرکت می کند. ما اهمیتی برای آمارهایی موسسات اعتبارسنجی خارجی قائل نیستیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین