۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • از سوی نیروهای وابسته‌ به‌ بارزانی؛ متهم کردن پ.ک.ک به‌ کشتن دو پیشمرگ داوطلب در شنگال

از سوی نیروهای وابسته‌ به‌ بارزانی؛ متهم کردن پ.ک.ک به‌ کشتن دو پیشمرگ داوطلب در شنگال

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۵
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰
سرویس عراق و اقلیم کردستان – در پی کشته‌ شدن دو نیروی پیشمرگ داوطلب در کوه شنگال، فرماندار منصوب بارزانی در این شهر نیروهای پ.ک.ک را مسئول این اقدام دانست و این حزب اتهام فوق را کذب و اقدامی سیاسی خواند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، محما خلیل فرماندار منصوب بارزانی در شنگال، گفت که‌ نیروهای پ.ک.ک در این شهر مسئول کشته‌ شدن دو نیروی پیشمرگ داوطلب در شنگال هستند، که‌ اجساد آنان در نزدیکی کوه‌ شنگال کشف شده‌ است.
وی افزود که‌ مدارکی مبنی بر دست داشتن نیر‌وهای پ.ک.ک در کشتن این افراد وجود دارد که‌ در آینده‌ای نزدیک این مدارک و هویت قاتلین را افشا می کند.
در همین حال مظلوم شنگال مسئول واحدهای مقاومت شنگال از نیروهای وابسته‌ به‌ پ.ک.ک، در این منطقه‌، در گفتگو با شبکه‌ تلویزیونی NRT  گفت که‌ اتهامات محما خلیل در این زمینه‌ کذب و بی اساس  است؛ چراکه‌ نیروهای مقاومت شنگال در پی درخواست نیروهای پیشمرگ در یافتن اجساد این افراد، همکاری کرده‌ و با مقامات پیشمرگ ارتباط داشته‌اند.
وی تاکید کرد که‌ اتهامات فرماندار شنگال به‌ نیروهای پ.ک.ک، در این زمینه‌ سیاسی بوده‌ و هدف از آن برهم زدن اتحاد و صفوف کردها و ایجاد جنگ داخلی  در شنگال است.
مظلوم شنگال خاطرنشان ساخت که‌‌ پیشتر نیز ۷ تن دیگر در منطقه‌ به‌ صورتی مشکوک کشته‌ شده‌اند و نیروهای مقاومت شنگال پیگیری های لازم را در این مورد برای یافتن عامل این قتل ها انجام می دهند و خواستار مجازات مرتکبین این قتل ها و آمرین آن ها هستند.
طبق خبر، جسد دو تن از کارمندان بازنشسته‌ اداره‌ راه‌ و ترابری دهوک که‌ به‌ عنوان نیروی پیشمرگ داوطلب در شنگال فعالیت می کردند، در روزهای گذشته‌ در نزدیکی کوه‌ شنگال کشف شده‌ است و آثار گلوله‌ بر اجساد آنان مشهود بوده‌ است.
در هفته‌ گذشته‌ نیز یک خانواده‌ ۴ نفره‌ و خانواده‌ای ۲نفره‌ نیز در شنگال کشته‌ شده‌اند که‌ هیچ اطلاعی از عاملین قتل آن ها در دست نیست.
نیروهای مقاومت شنگال متشکل از جوانان کُرد ایزدی ساکن منطقه‌ شنگال، پس از اشغال این شهر توسط داعش، از سوی پ.ک.ک سازمان‌دهی شده‌ و برخی نقاط شنگال تحت کنترل این نیروی نزدیک به پ.ک.ک است و این مسئله‌ موجب نارضایتی شدید حزب دمکرات کردستان به‌ رهبری مسعود بارزانی و ایجاد اختلافات داخلی میان کردها در شنگال شده‌ و حزب دمکرات خوستار خروج این نیروها از شنگال است.
در جریان حملات داعش به‌ شنگال  که تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفت، هزاران کُرد ایزدی کشته‌شده و زنان و کودکان آن‌ها به اسارت گرفته شدند.
شنگال در حال حاضر در کنترل نیروهای وابسته‌ به‌ پ.ک.ک  و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *