۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یک منبع آگاه: ترکیه با چراغ سبز آمریکایی – روسی کادرهای پ.ک.ک را در سوریه و عراق هدف قرار می دهد

یک منبع آگاه: ترکیه با چراغ سبز آمریکایی – روسی کادرهای پ.ک.ک را در سوریه و عراق هدف قرار می دهد

  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۳۲ بازدید
  • ۰

شبکه های جاسوسی ترکیه در صفوف پ ک ک (SDF) را در سوریه فلج کردند.

انجمن بی تاوان : یک منبع آگاه کرد فاش کرد که شبکه‌های جاسوسی ترکیه در صفوف گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) با هدف قرار دادن پهپادهای ترکیه و کادرهای نظامی پ‌ک‌ک، حرکت نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در سوریه فلج می‌کنند. در صفوف یگان های حفاظت خلق YPG و (SDF) چه چیزی آنها را مجبور به پنهان شدن در داخل تونل ها کرد.

این منبع نزدیک به (SDF) گفت: پهپادهای ترکیه حرکت (SDF) را در شمال سوریه فلج کردند که منجر به توقف حرکت خودروهای نظامی این کشور در مناطق مرزی شد.

این منبع که به دلایل امنیتی از افشای هویت خود امتناع کرد، افزود: «شبکه‌های جاسوسی که در صفوف پ‌ک‌ک به نفع اطلاعات ترکیه فعالیت می‌کنند، همانهایی هستند که مختصات پهپادهای ترکیه برای هدف قرار دادن کادرهای این گروه و نیروهای YPG و همچنین رهبران و عناصر عرب در صفوف (SDF) را می‌دهند.

این منبع خاطرنشان کرد: اطلاعات ترکیه تا حد زیادی از طریق برخی از کادرهای پ.ک.ک و اعضای (SDF) به تشکیلات (SDF) و نیروهای امنیتی آن نفوذ کرده است که منجر به اختلال در حرکت نیروهای این گروه تروریستی در مناطق مرزی شده است.”

پس از تشدید تنش اخیر ترکیه، نیروهای دموکراتیک سوریه به ارتش و مدیران دستور دادند که نزدیک مرزها حرکت نکنند.

وی افزود: اطلاعات ترکیه مدت هاست با تحت فشار قرار دادن خانواده هایشان در ترکیه در ازای سامان دادن به وضعیت آنها و آسیب نرساندن به خانواده هایشان،عواملی را در صفوف گروه جاسازی کرده است که برخی از آنها به زودی نیز در آن حضور دارند.

این منبع تصریح کرد: «نیروهای پ‌ک‌ک عمداً در مورد عناصر اطلاعاتی ترکیه در تشکیلات نظامی خود مخفی هستند و در مقابل، کردها و عرب‌های سوریه را که از طریق رسانه‌ها برای پاکسازی کادرهای پ‌ک‌ک جذب می‌شوند توسط اطلاعات ترکیه به خدمت گرفته می‌شوند.

وی توضیح داد: پرسنل اطلاعاتی ترکیه وظایف بسیاری از جمله دادن مختصات به پهپادهای ترکیه، قرار دادن مواد منفجره در خودروهای مقامات و یا انحلال مستقیم افراد تحت تعقیب آنکارا و سایر وظایف مربوط به جمع آوری اطلاعات را انجام می دهند.

این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی وابسته به پ‌ک‌ک و گروه‌های وابسته به آن در شمال سوریه به دلیل ضعف و عدم تجربه نتوانستند به تسلط شبکه‌های جاسوسی ترکیه بر تشکیلات نظامی و امنیتی پایان دهند.

پس از کشته و زخمی شدن ده ها تن از کادرها و رهبران گروه در چند سال گذشته در نتیجه تشدید پهپادهای ترکیه در شمال کشور،رهبران و کادرهای گروه مجبور به مخفی شدن در تونل هایی شدند که در آن حفر کرده بودند.

این منبع خاطرنشان کرد: ترکیه از سوی ایالات متحده آمریکا، روسیه و سایر احزاب برای هدف قرار دادن کادرهای پ.ک.ک که در لیست های تروریستی غرب طبقه بندی شده است، در سوریه و عراق چراغ سبز دارد.

این منبع کرد تایید کرد: درگیری پ.ک.ک با ترکیه در سوریه با هدف تخریب منطقه و آواره کردن ساکنان اصلی آن به منظور تغییر جمعیتی منطقه به نفع احزاب متخاصم با کردها است.

ترکیه اخیرا حملات خود را علیه نیروهای این گروه تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق الشهبا، منبج، کوبانی و قامشلو تشدید کرده است که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری در صفوف آن شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین