۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • یک روزنامه نگار ترک مدعی شد: مأموریت جدید پ.ک.ک. دور نگه داشتن ترکیه از سر میزها است پ.ک.ک به راستی در ترکیه چه می کند؟

یک روزنامه نگار ترک مدعی شد: مأموریت جدید پ.ک.ک. دور نگه داشتن ترکیه از سر میزها است پ.ک.ک به راستی در ترکیه چه می کند؟

  • ۲ دی ۱۳۹۴
  • ۳۶۷ بازدید
  • ۱

عبدالقادر سلوی، نویسنده روزنامه ینی شفق ترکیه، طی یادداشتی دلیل پشت پرده درگیری های شهری در ترکیه را به مأموریت پ.ک.ک. برای پرت کردن حواس ترکیه نسبت داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :روزنامه “ینی شفق” که از نزدیکان حزب حاکم ترکیه به شمار می رود در یادداشت امروز خود نوشت: “در پشت پرده آغاز و تداوم درگیری های شهری در ترکیه علتی نهفته است.” عبدالقادر سلوی نویسنده این یادداشت نوشت که پ.ک.ک. از طرف آمریکا، که مشغول انجام مأموریت در عراق است، و روسیه، که در سوریه فعالیت می کند، مأموریت یافته است که حواس ترکیه به این طریق منحرف کند تا خللی در عملیات انها ایجاد نشود.

در ادامه بخش هایی از یادداشت سلوی آمده است:

به گزارش این روزنامه، جمیل باییک، معروف با مار سیاه، از رهبران پ.ک.ک. این نبردها را آخرین نبرد نامید که به پیروزی منجر می شود. در این یادداشت آمده است: “مار سیاه سال ۲۰۱۲ را هم آخرین سال نبرد نامیده بود اما نتوانست به آمال خود دست یابد. این نبرد نیز همانطورخواهد شد و کاری از پیش نمی رود.”

استراتژی متفاوت

اما این بار استراتژی متفاوت است. پشت پرده این جنگ ها موضوع دیگری است. این جنگ ها در لیجه، سیلوان، وارتو، کولپ، دوغوبایزید، یوکسک اووا، جیزره، سیلوبی، نوسایبین، دارگچیت و سور به وقوع می پیوندند. در اینجا این سئوالات پیش می آید که با وجود درگیری های بسیار شدید در سوریه و عراق، پ.ک.ک. در این درگیری ها حضور ندارد؛ علت آن چیست؟ آنها در شهرهای مذکور فعالیت کرده و صرفاً به تقویت نیروهای جنگ شهری خود اکتفا می کنند.

۳۰۰ نفر کادر هسته ای

گروه آغازکننده جنگ های خندق و باریکات از ۳۰۰ نفر کادر هسته ای تشکیل شده است که برآورد می شود ۲۰۰ نفر از آنها اهل ترکیه هستند که در نبردهای کوهستانی حضور داشتند و ۱۰۰ نفر دیگر نیز از کوبانی به آنها پیوسته اند. پ.ک.ک. در سال ۱۹۹۲، با ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی شورشی به شهرهای شیرناک و جیزره حمله کرده بود. این بار می تواند حملات شدیدتری داشته باشد.

این بار از کمپ های خارجی و کوبانی کمک نمی رسد. پ.ی.د. ۷ تا ۸ هزار نیروی عضو پ.ک.ک. دارد که در زمینه نبردهای شهری تعلیم دیده اند.

فرمانده این نیروها به آنها گفت: “بروید انتحار کنید. شما که دیر یا زود خواهید مرد، لااقل به یک دردی بخورید.”

دیپلماسی درب پشتی

قبل از آغاز عملیات در سور، جیزره و سیلوپی، دیپلماسی درب پشتی اتخاذ شده بود. آنها اعلام کردند که سردسته خودشان را تسلیم کرده و بقیه شهر را ترک کنند. ما تا پایان خواهیم جنگید. با این اعلامیه، دیروز عملیات بزرگ آغاز شده و مشاهده شد که آغازکننده جنگ های شهری یک پیشنهاد دریافت کرده است.

تا زمانیکه آمریکا و روسیه در عراق و سوریه مشغول انجام عملیات هستند، پ.ک.ک. مأموریت یافته است که ترکیه را مشغول مسائل داخلی کند.

اوجالان، با اشاره به حمایت حافظ اسد، رئیس جمهور سابق سوریه، از گروهک پ.ک.ک. گفت: “وقتی داشتم پ.ک.ک. را تشکیل می دادم، حافظ اسد به من گفت که باید ترکیه را مشغول نگه داری.”

مأموریت پرت کردن حواس ترکیه

پ.ک.ک. مأموریت یافته است که حواس ترکیه را پرت کند. هدف آنها دور نگه داشتن ترکیه از فرآیند شکل دهی کشورهای سوریه و عراق است. در ازای این خوش خدمتی، بعد از شکل دهی حکومت مورد نظر در سوریه، پ.ی.د. جایگاهی در این حکومت خواهد داشت. اگر به این فکر کنید که پشت صحنه این ماجرا فقط روسیه و ایران است در اشتباه هستید؛ طرز برخورد آمریکا نیز در این مسئله قابل اعتماد نیست.

اظهارات جو بایدن بعد از دیدار اوباما و اردوغان این همکاری را فاش می کند.

پوتین: آمریکایی ها می خواهند جرابلس را به کردها بدهند

ما در آنتالیا روی نقشه سوریه، جرابلس را به پوتین نشان دادیم و او گفت: “آمریکا می خواهد آنجا را به کردها بدهد”.

فرماندهان پ.ک.ک. همچنان در آموزش ها به نیروهای خود می گویند: “به هیچ وجه تسلیم نمی شوید. در صورت لزوم خودتان را منفجر کنید.”

تمام گروهای مرتبط با پ.ک.ک. در این پروژه برای گیج کردن ترکیه حضور خواهند داشت.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. یه خائن مث تو از میت حقوق میگیره که خزعبلات آونها را بنویسه وبا نشر بده .
    بدبخت کردها ایرانی هستند که امپراطوری عثمانی از ایران گرفتشون.
    دوما :ترکیه سگ نگهبان آمریکاست.
    حالا چطور آمریکا به پ ک ک پول داده که سگ نگهبان را اذیت کنه .
    چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید
    کردستان اشغالی (باکور ) جز ترکیه نیست دیگه .
    ایرانیها هم پشتیبانی میکنیم از گیلک و مازندران تا بلوچ و لر و آذری برادر کردها هستیم .زنده باد ایران بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *