۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یکی دیگر از اعضای ارشد پ.ک.ک به هلاکت رسید

یکی دیگر از اعضای ارشد پ.ک.ک به هلاکت رسید

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
  • ۷۷ بازدید
  • ۰

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد گروهک پ.ک.ک در شمال عراق به دست نیروهای ارتش ترکیه کشته شده است.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، وزارت دفاع ترکیه امروز(جمعه)خبر داد که یکی از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی کارگران کردستان موسوم به «پ.ک.ک» به دست نیروهای ارتش این کشور در شمال عراق کشته شده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، به گفته وزارت دفاع ترکیه این فرد «فرید یوکسل» نام داد که در میان عناصر پ.ک.ک به «شرزان مافا» معروف است و از فرماندهان بخش زاگرس در این گروهک بود.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوه‌های شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «آواشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

در همین حال، «زکی آق تورک» مسئول روابط عمومی و رسانه وزارت دفاع ترکیه دیروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که ۱۱۸۵ عضو پ.ک.ک از ابتدای سال از جمله ۳۹ نفر در هفت روز گذشته در داخل خاک ترکیه، شمال سوریه و عراق کشته شده‌اند.

او تأکید کرد که عملیات‌های نظامی در شمال سوریه و عراق تا «کشته شدن آخرین تروریست» ادامه خواهد یافت.

این مقام وزارت دفاع ترکیه همچنین گفت که از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۳۸۵۲۸ تروریست از جمله از اعضای پ.ک.ک، داعش، و وای.پی.جی به دست ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

زکی آق تورک در ادامه گفت که از ابتدای سال ۶۴۲۳ نفر به هنگام ورود غیر قانونی به ترکیه بازداشت شده‌اند که ۴۵۱ تن از آن‌ها عضو گروههای تروریستی بودند. همچنین در سال گذشته نیروهای مرزبانی ترکیه مانع عبور ۱۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر از مرزهای این کشور شده‌اند. این میزان در یک هفته گذشته چهار هزار ۸۸۷ نفر بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین