۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یوسوف گولو نزدیکترین فرد به عبداله اوجالان و از بانیان گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه کشته شد

یوسوف گولو نزدیکترین فرد به عبداله اوجالان و از بانیان گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه کشته شد

  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۱۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یوسف گلو که برای مدتی از رهبر گروه تروریستی پ.ک.ک عبدالله اوجالان آموزش های سازمانی دیده بود، در یک انفجار خودرویی در قامشلو که تحت اشغال پ ک ک است کشته شد. گفته شد که یوسف گولو و خانواده اش اولین کسانی بودند که ساختار پ ک ک را در سوریه تأسیس کردند. رسانه های سوری مدعی شدند گولو و خانواده اش توسط پهبادهای ترکیه مورد هدف قرار گرفته اند.

در انفجار قامشلو که تحت اشغال گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه است، ۳ نفر از جمله یوسف گولو که با رهبر این سازمان، عبدالله اوجالان رابطه نزدیک داشت، کشته شدند.

انفجار روز گذشته در یک خودرو در منطقه هلالیه قامشلو رخ داد.ارگان های رسانه ای وابسته به پ.ک.ک اعلام کردند کسانی که در این خودرو جان باختند یوسف گولو و بستگانش مظلوم و محمود گولو بودند.

بر اساس اطلاعات تفصیلی دیگری که در ینی شفق آمده است؛ خانواده گولو یکی از اولین خانواده هایی است که در سوریه از گروه تروریستی پ.ک.ک حمایت می کند. یوسف گلو زمانی که در سوریه مخفی شده بود از خود عبدالله اوجالان آموزش های سازمانی دریافت کرد.

“نامی که ساختار پ ک ک را در سوریه پایه گذاری کرد”
روزنامه ترکیه ای که گزارش مشابهی منتشر کرده است، نوشته است که گولو تروریستی که ارگان های رسانه ای پ ک ک او را “شهروند مدنی” می نامند، اولین فردی بود که سازمان سوری این سازمان را در سال ۱۹۸۳ تاسیس کرد.

بر اساس همین گزارش روزنامه ترکیه؛ یوسف گلو که در اوایل دهه ۱۹۸۰ به پ‌ک‌ک پیوست، پس از سال ۲۰۱۱ نقش فعالی در ایجاد کانتون‌های تروریستی در مناطقی مانند عفرین و قامشلو داشت. او از ایجاد اردوگاه های تروریستی در تمام مناطق اشغالی اطمینان حاصل کرد. یوسف گلو که ده‌ها هزار جریب زمین و تأسیسات صنعتی را در روستاهای ترکمن و عرب که پ‌ک‌ک با روش‌های تروریستی تصرف کرده بود، تصرف کرد، مقداری از پولی را که از این فعالیت‌های غارت‌گری به دست آورده بود برای سازمان فرستاد و بخش قابل توجهی از آن را اختلاس کرد. . همین نام در راس باندی قرار دارد که از هر فعالیت تجاری در منبج، قامشلو، دیربسیه، رقه، دیرالزور و حسکه از طرف سازمان اخاذی می کند. این باند از کلیه فعالیت های کشاورزی انجام شده در همان مناطق به نمایندگی از پ.ک.ک تحت عنوان حاشیه ایمنی به میزان ۲۰ درصد اخاذی می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین