۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یالچین آکدوغان: HDP دیگر اجازه دیدار با اوجالان را ندارد/ حزب طرفدار کردها به مذاکرات صلح خیانت کرد

یالچین آکدوغان: HDP دیگر اجازه دیدار با اوجالان را ندارد/ حزب طرفدار کردها به مذاکرات صلح خیانت کرد

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

حزب دموکراتیک خلق ها به روند مذاکرات صلح خیانت کرده است و با نام عبدالله اوجالان مردم را فریب داده است. این حزب از این به بعد اجازه ندارد با اوجالان دیدار کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول هیئت حکومتی روند مذاکرات صلح در خصوص دیدار هیئت امرالی با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها به روند مذاکرات صلح خیانت کرده است و با نام عبدالله اوجالان مردم را فریب داده است. این حزب از این به بعد اجازه ندارد با اوجالان دیدار کند. در وضعیتی که در آن قرار داریم تنها شرط ترکیه اعلام عدم درگیری کامل توسط پ.ک.ک و خروج عناصر نظامی آن از کشور است. روند مذاکرات صلح در اثر اقدامات حزب دموکراتیک خلق ها برای به دست آوردن حدنصاب انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه به این شکل درآمده است. جنگی که حزب دموکراتیک خلق ها علیه بازیگران اصلی روند مذاکرات صلح آغاز کرده بود باعث به وجود آمدن یک فضای ناامنی کامل در روند مذاکرات شد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در مقابل آن پ.ک.ک نیز از روند مذاکرات صلح سوء استفاده کرده است. در طول روند مذاکرات صلح یک خلاء امنیتی در منطقه به وجود آمده بود. ما برای پر کردن این نوع خلاء های امنیتی از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد. پ.ک.ک روند مذاکرات را مسموم کرده و آن را به یک روند غیر قابل ادامه تبدیل کرده است. اقدامات خشونت آمیز و استفاده از سلاح توسط پ.ک.ک روند مذاکرات صلح را مسموم کرده است.
آکدوغان خاطرنشان کرد: در اثر حملات اخیر به مواضع پ.ک.ک، این کشور به هیچ عنوان به دهه ۹۰ میلادی برنخواهد گشت. در دهه ۹۰ میلادی دیدگاه متفاوتی در ترکیه حاکم بود. در حال حاضر هچ تغییری در دیدگاه کنونی ترکیه نسبت به کردها به وجود نیامده است. در آن روزها یک برخورد غیرقانونی در حال پیگیری بوده است. ولی امروز مبارزه دولت با نام قانون انجام می شود. دولت به هیچ عنوان به دهه ۹۰ میلادی برنخواهد گشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین