۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یارگیری پژاک از میان گروهک‌های کومله، دموکرات و منافقین

یارگیری پژاک از میان گروهک‌های کومله، دموکرات و منافقین

  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۱۱ بازدید
  • ۰

با وضعیت بحرانی گروهک کردستیز پزاک و عدم عضویت جوانان و نوجوانان کرد در فرقه ،پژاک را بر آن داشت که از موقعیت پیش آمده استفاده کرده و از سایر گروهک ها ی تروریستی پارگیری نماید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :شکست‌های ایدئولوژیک پی‌در‌پی احزاب کرد یکی از زمینه‌های ریزش نیرو و جذب شدن آن‌ها به دیگر احزاب است. برخی احزاب نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و به نفوذ و یارگیری می‌پردازند. این رویه به اشکال مختلف از میان گروهک‌ دموکرات رایج بوده که اخیراً پژاک به آن روی آورده است.
چند سالی است زمزمه یارگیری پژاک از میان اعضاء سایر گروهک‌های کردی شنیده می‌شود؛ جریان از این قرار است که پژاک برخی از اعضای تروریست دوره دیده‌اش را با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی با هدف عضوگیری، جلب همکاری یا جمع‌آوری کمک‌های مالی از اعضاء سایر گروه‌های کردی به مدت چند سال روانه‌ی کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و … می‌کند. پژاک بعضاً در خود عراق نیز عناصرش را در گروهک‌های دموکرات و کومله نفوذ داده است، چنانکه پیوستن دموکراتی‌ها به پژاک مسبوق به سابقه می‌باشد از قبیل هادی صوفی‌زاده و …! نمونه مشهود آن مانند روژه، عنصر ناراضی طیف جنوبی‌های حزب دموکرات می‌باشد که هنوز از راه نرسیده آتش اختلافات را برافروخته است.
البته نباید غافل شد که حملات اخیر سپاه به مواضع پژاک و موضع‌گیری مسئولین گروهک دموکرات و اعلام مخالفت آنان با اقدامات انجام گرفته از جانب پژاک و مسکوت گذاشتن موضوع ارسال پیشمرگان گروه به قندیل، منجر به منفعل شدن بسیاری از پیش‌مرگ‌ها شده است.
با وضعیت پیش آمده امکان یارگیری پژاک از داخل مقر گروهک‌های دیگر نیز بیش از پیش فراهم شده است، مانند روژه که شاهدی بر اجرایی شدن این پروژه است.نکته دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که اعضای گروهک تروریستی پژاک در تلاشند امکان جذب کردهای متواری از کمپ اشرف و لیبرتی(مکان‌های استقرار باقی‌مانده‌های منافقین در عراق) را فراهم آورند. جالب اینجاست سرکردگان این گروهک می‌خواهند بر خلاف مرامنامه و تز خود که هیچ، با فراهم آوردن زمینه وابستگی خانوادگی و ازدواج به دنبال پایبند کردن منافقین جذب شده به اصول حزب شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *