۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گولتان کیشاناک: عبدالله اوجالان روند مذاکرات را سرپا نگه داشته است

گولتان کیشاناک: عبدالله اوجالان روند مذاکرات را سرپا نگه داشته است

  • ۵ فروردین ۱۳۹۴
  • ۱۷۹ بازدید
  • ۰

شهردار دیاربکر در سخنانی اعلام کرد که عبدالله اوجالان تنها کسی است که مذاکرات صلح را سرپا نگه داشته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری جهان، گولتان کیشاناک، شهردار کلانشهر دیاربکر که در مراسم نوروزی شهر ازمیرسخنرانی می کرد به ارزیابی روند مذاکرات پرداخته و اعلام کرد: کسانی در داخل ترکیه تلاش می کنند تا روند مذاکرات صلح را به عقب برانند ولی هر بار عبدالله اوجالان با قدرت و جسارت بیشتری تدبیری برای مقابله با آنان اندیشیده است و این مسئله باعث شده تا روند مذاکرات سرپا بماند.
وی افزود: اوجالان به تمام ترکیه حتی به تمام خاورمیانه پیام مهمی داد. این پیام مهم بدین ترتیب است: “قدرت های امپریالیستی در منطقه هویت هایمان، اندیشه هایمان و ملتمان را در مقابل یکدیگر قرار داده و آنان را دشمن هم کرده اند. دیگر وقت آن رسیده است که به این دوران درگیری و صف آرایی در مقابل یکدیگر پایان دهیم”. مهمترین مقوله برای ما در پیام نوروزی عبدالله اوجالان همین مسئله است. بعضی ها که در کاخ ها نشسته و زندگی پادشاهانه خود را می گذرانند، نمی توانند این پیام را درک کنند و یا آن را نادیده بگیرند. کسانی که در سر رویای تاج پادشاهان را می پرورانند؛ درصدد هستند تا از دشمنی ملت ها استفاده کنند ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد.
کیشاناک در ادامه اظهارات خود بدون اشاره مستقیم به نام رجب طیب اردوغان نوک تیز انتقادات خود را متوجه رئیس جمهور ترکیه کرده و عنوان کرد: می گوید مسئله کردها دیگر وجود ندارد. بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ دلمه باغچه را نیز قبول ندارد. با تشکیل هیئت ناظر در روند مذاکرات صلح نیز مخالف هستند. زیرا تنها یک چیز برای ایشان اهمیت دارد آن هم کاخ ریاست جمهوری است. ولی از این مکان حامل پیامی مهم به ایشان هستیم، دیگر این ملت ویزای پادشاهی، اقتدارگرایی و حکومت سلطان مأبانه را به شما نخواهد داد. ۷ ژوئن روز صلح، برادری، برابری، آزادی و دموکراسی خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین