۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک کنگره جوامع کرد: کنگره جوامع کرد به تک تک کلمات پیام نوروزی اوجالان عمل می کند

رئیس مشترک کنگره جوامع کرد: کنگره جوامع کرد به تک تک کلمات پیام نوروزی اوجالان عمل می کند

  • ۵ فروردین ۱۳۹۴
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰

بسه هوزات اعلام کرد: کنگره جوامع کرد با تک تک کلمات پیام نوروزی عبدالله اوجالان موافقت می کند و به آن عمل خواهد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، بسه هوزات، رئیس مشترک کنگره جوامع کرد در اظهاراتی با اشاره به پیام نوروزی عبدالله اوجالان اعلام کرد: کنگره جوامع کرد با تک تک کلمات پیام نوروزی عبدالله اوجالان موافقت می کند و به آن عمل خواهد کرد. همچنین بولنت آرنج معاون نخست وزیر ترکیه باید بر سر اظهارات خود ثابت قدم مانده و این اظهارات را از حالت سخنرانی به عملیاتی کردن منتقل کند.
رئیس مشترک کنگره جوامع کرد اعلام کرد: کنگره جوامع کرد بعد از پیام عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک، تلاش های خود را معطوف تشکیل کنگره ملی کُرد و آزادی عبدالله اوجالان کرده است و در این خصوص با لیلا زانا و سری ثریا اوندر از اعضای هئیت امرالی در روند مذاکرات دیدار می کنیم. همچنین اوجالان، به مسعود بارزانی و جلال طالبانی نامه نوشته است و در این نامه نقشه راه حل و فصل مسئله کردها را مطرح کرده است.
وی افزود: بعد از پیام نوروزی عبدالله اوجالان اقدامات برای عملی کردن ۱۰ ماده مذکور در بیانیه مشترک ۲۸ فوریه و تشکیل هیئت ناظر در روند مذاکرات و در پی آن شروع مذاکرات مستقیم و عمیق و اقدامات همزمان هر دو طرف مذاکرات باید آغاز شود.
هوزات در ادامه گفت: هیئت ناظر در روند مذاکرات اختیارات مداخله را خواهد داشت و در صورت نیاز به طرف های مذاکره هشدار داده و کسانی که از متن مذاکره فاصله گرفته اند را به مسیر اصلی مذاکرات بازخواهد آورد. بعد از پیام نوروزی، اولین دیدار هیئت امرالی با عبدالله اوجالان باید به همراه هیئت ناظر باشد. بعد از آن، مذاکرات در خصوص ۱۰ ماده بیانیه مشترک آغاز می شود. در مجلس کمیسیون حقیقت یاب تشکیل شده و این کمیسیون طرح های خود را به صحن علنی مجلس آورده و در خصوص این طرح ها نیز در مجلس مذاکرات آغاز شود.
وی تاکید کرد: اگر این اقدامات صورت بگیرد در این صورت پ.ک.ک نیز کنگره خلع سلاح را تشکیل خواهد داد و به روند مبارزات مسلحانه خود پایان می دهد و با ترک سلاح به تغییر استراتژیک در مبارزات خود روی می آورد. اگر حکومت ترکیه به مسئولیت های خود عمل کند مبارزه مسلحانه معنی خود را از دست خواهد داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین