۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گلایه مردم شمال سوریه از باج‌گیری های سنگین پ.ک.ک

گلایه مردم شمال سوریه از باج‌گیری های سنگین پ.ک.ک

  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۱۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : مغازه داران و اصناف شهر قامیشلو و دیگر مناطق تحت کنترل گروهک تروریستی پ.ک.ک در شمال سوریه نسبت به باج‌گیری بی رویه نیروهای پ.ی.د ناراضی هستند و می گویند که نیروهای این گروه تروریستی خودسرانه از آن‌ها باج می گیرند که مبلغ سالانه آن یک میلیون و دویست هزار لیر سوریه است و نیروهای پ.ک.ک مغازه داران را مجبور می کنند که باید مالیات سه سال گذشته را نیز بپردازند که جمعا سه میلیون و ششصد هزار لیر سوریه می باشد و مردم گفته اند اگر پ.ی.د کوتاه نیاید دست به اعتصاب سراسری خواهند زد و عده ای هم می گویند پول نفت به کجا می رود؟ چرا عوامل پ.ک.ک از ما مالیات سنگین درخواست می کند؟

لازم به ذکر است بعد از مستقر شدن نیروهای وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه آنها طبق سلیقه‌ قندیل قانونهای جدیدی را در شمال سوریه و بخصوص در مناطق کردنشین وضع کرده اند وقانون های اعمال شده بر مردم بعلت اینکه با واقعیت جامعه تطبیق ندارد سبب شده است که مردم از گرفتن مالیات ناراحت شوند.
طبق خبرهای منتشر شده در شمال سوریه مردم از وضع موجود گله مند هستند و می گویند طبق مالیاتی که می دهند پ.ک.ک خدمات زیرساختی را نمی تواند بشکل مطلوب ارئه دهد و مردم از از خدماتی مانند نفت و آب، برق، تلفن، خدمات شهرداری و خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی ناراضی هستند و مردم می گویند که آنها نمی توانند زیر ساخت های لازم را ارائه دهند. عده ای از مردم می گویند با اینکه مالیات سنگین می دهند معلوم نیست این پول کجا خرج می شود و بر این باور هستند که این پول ها روانه قندیل می شوند و نفوذ قندیل در شمال سوریه مایه ناراحتی مردم شده است و فضایی ملیتاریزه را به وجود آورده است.
طبق خبر منتشر شده هر مغازه باید سالانه از ۵۰ درصد از درآمدش را بعنوان مالیات پس بدهد. اگر یک مغازه سالانه ۲۰۰۰۰ هزار لیر سوریه درآمد داشته باشد باید ۱۰۰۰۰ هزار آنرا بعنوان مالیات به نیروهای پ.ک.ک بدهد و در صورت امتناع از پرداخت مالیات جریمه دو برابر شده و در نهایت روانه زندان و محل کار وی پلمپ می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین