۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گفت و گو با خانواده کودک سرباز عضو کشته شده پژاک فخرالدین علی نژاد

گفت و گو با خانواده کودک سرباز عضو کشته شده پژاک فخرالدین علی نژاد

  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۶۰۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، فخرالدین علی نژاد از شهروندان اهل شهرستان خوی می باشد که در سال ۲۰۱۵ هنگامی که ۱۵ ساله بوده است به گروهک تروریستی پژاک ملحق شده و ۵ سال بعد بر اثر بمباران جنگنده های ارتش ترکیه به همراه یک کودک سرباز دیگر در منطقه آسوس کشته می شود.

در همین راستا در خصوص بررسی علل پیوستن فخرالدین به گروهک تروریستی پژاک با خانواده وی گفت و گویی داشته ایم که توجه همراهان عزیز را به شرح گفت وگو جلب می نماییم.

 

ضمن عرض سلام خدمت خانواده علی نژاد لطفا توضیح مختصری در خصوص خانواده تان برای خوانندگان ما بفرمایید.

اینجانب خضر علی نژاد هستم اهل شهرستان خوی دارای چهار فرزند پسر می باشم و به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستم.

فخرالدین فرزند آخر بنده می باشد که پنج سال قبل هنگامی که در پایه اول دبیرستان در یک مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل بود ناگهان از پیش ما رفت و هرگز او را ندیدیم.

 

علت پیوستن فخرالدین به گروهک تروریستی پژاک را چه می دانید؟

بنده علی رغم اینکه سواد آنچنانی ندارم، اما به تحصیل فرزندانم خیلی اهمیت می دادم.به همین خاطر هم فخرالدین را همیشه به درس خواندن تشویق می کردم و از فراهم کردن اسباب تحصیل او دریغ نمی کردم.تا آنجا که علی رغم وجود مشکلات مالی او را برای ادامه تحصیل به یک مدرسه شبانه روزی در شهر فرستادم.

حضور در مدرسه شبانه روزی مقداری ما را از رسیدگی به وضعیت فرزندم غافل کرد و متاسفانه کنترل آمد و شد و ارتباطات او با دوستانش از دست ما خارج گردید.

به همین دلیل پیوستن او به پژاک را هم البته که از کنجکاوی و سادگی او می دانم.

 

چگونه و چه زمانی مطلع شدید که فخرالدین به پژاک پیوسته است؟

پسرم هرازگاهی برای دیدن ما به روستا می آمد.اما این بار آخرین باری شد که او را می دیدم.از مدرسه تماس گرفتند و غیبت فخرالدین را به ما اطلاع دادند.بعد از اطلاع از غیبت او به نیروی انتظامی مراتب گم شدن او را اطلاع دادیم اما خبری نشد.تا اینکه بعد از چند روز یکی از آشنایان اطلاع داد که فخرالدین به پژاک پیوسته است و دیگر برنمی گردد.

 

بعد از اطلاع از پیوستن او تلاشی برای یافتن و بازگرداندن او انجام دادید؟

بله تا ان جا که شرایط خانواده و قوانین کشور اجازه می داد برای بازگرداندن او تلاش کردیم اما کسی از مکان او اطلاع دقیقی نداشت که بتوانیم او را بازگردانیم.

از خبر کشته شدن او چگونه اطلاع پیدا کردید؟

 

بعد از اینکه فهمیدیم فخرالدین به گروهک تروریستی پژاک ملحق شده است،تنها راهی که احتمال می دادیم بتوانیم از او خبری به دست بیاوریم، پیگیری اخبار رسانه های تروریست ها از طریق فضای مجازی بود.خبر کشته شدن او را هم از این طریق فهمیدیم.

 

چه حسی پیدا کردید بعد از اینکه فهمیدید فخرالدین در صفوف تروریست ها کشته شده است؟

حقیقتا از روزی که فخرالدین از خانه رفت و مطلع شدیم که به پژاک پیوسته است، هر آن منتظر بودیم خبر کشته شدن او را به ما بگویند.رفتن فخرالدین به پژاک بیشتر از مرگ او زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد.مادرش از این کار او به شدت بیمار شد و هم اکنون هم به خاطر بیماری های عصبی تحت درمان است.

ما هنوز هم رفتن فخرالدین به پژاک را باور نمی کنیم.

 

با توجه به اتفاقات پیش امده برای فرزند شما چه پیامی به دیگر خانواده های کرد دارید؟

ابتدا باید عرض کنم که نه تنها هم اکنون بلکه از گذشته های دور هم کردها از گروهک های ضد انقلاب که به اسم کردها بیشترین آسیب را به آن ها وارد نموده اند اعلام برائت کرده و متنفر هستند.

در چنین شرایطی که گروهک ها ماهیت تروریستی و اصلی آن ها آشکار شده است و هیچ مقبولیتی در نزد کردها ندارند، لازم است خانواده ها از کودکان و نوجوانان خود به شدت مراقبت نموده تا به هر نحو ممکن که در معرض ربایش و فریب گروهک ها هستند گرفتار بلایی که به سر ما و صدها خانواده دیگر آمده است آن ها دچار این مشکلات نشوند.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *