۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گسترش روند مذاکرات صلح اوجالان به خاورمیانه راهی برای پایان دادن به درگیری ها است

گسترش روند مذاکرات صلح اوجالان به خاورمیانه راهی برای پایان دادن به درگیری ها است

  • ۱۶ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۱۶ بازدید
  • ۰

یکی از مکانیزیم هایی که پتانسیل آن را دارد درگیری ها منطقه خاورمیانه را از بین ببرد پایان دادن به انزوای عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک و عمل کردن به روند مذاکرات صلح در داخل ترکیه و گسترش دادن آن به تمام منطقه خاورمیانه است.
انجمن بی تاوان آإربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، ادریس بالوکن، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه و عضو هئیت امرالی در روند مذاکرات صلح طی اظهاراتی عنوان کرد: مبارزات جوانان کرد در مقابل وحشی گری های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در کوبانی و شنگال دیگر برای آینده کردها نیست. کردها برای حفظ ارزش های انسانی و تاسیس سیستم حکومتداری دموکراتیک در منطقه در حال مبارزه هستند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در این منطقه صد سال است که خون ریخته می شود. قدرت های بین المللی برای این که ملت منطقه را رو در روی هم قرار دهند بازی های بسیار زیادی در منطقه به راه انداخته و به کشتارهای متعددی دست زده اند. گروه های تروریستی مانند داعش و النصره نیز بخشی از این بازی بین المللی منطقه خاورمیانه هستند که تنها کردها را تهدید نمی کنند. این گروهها تمام ملت های خاورمیانه را تهدید می کنند. ولی متاسفانه برخی قدرت ها به خصوص ترکیه و حزب عدالت و توسعه در حال حمایت از این گروه های تروریستی هستند.
بالوکن تصریح کرد: ۲ سال و نیم است که به همراه روند مذاکرات صلح بر قطع حمایت های حزب عدالت و توسعه و حکومت ترکیه از گروه های تروریستی به خصوص دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تاکید می کنیم. حزب عدالت و توسعه همچنان به سیاست های جنگ طلبانه خود در منطقه خاورمیانه ادامه می دهد. حزب عدالت و توسعه باید بلافاصله از این مسیر اشتباه خود در سیاست خارجی ترکیه برگردد. یکی از مکانیزیم هایی که پتانسیل آن را دارد که درگیری ها در منطقه خاورمیانه را از بین ببرد پایان دادن به انزوای عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک و عمل کردن به روند مذاکرات صلح در داخل ترکیه و گسترش دادن آن به تمام منطقه خاورمیانه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین